Hårkritor

Flixon

Trådstartare
Någon som testat hårkritor? Funkar de även på hår som är lite glatt? "Blöder" färgen mycket? Eller om någon har andra förslag på färg där håret inte måste blekas innan, och som inte är permanent.

Dottern ville ha lila hår, så jag köpte L'Oréals sprayburk, funkade inte alls. Köpte deras toning istället, som ska sitta 5-15 tvättar, syns ingenting :meh:

IMG_20190724_224109.jpg

Som synes är hon ju inte platinablond men inte heller så mörk att det inte borde synas något alls?

Hilfe, bitte!
 
Någon som testat hårkritor? Funkar de även på hår som är lite glatt? "Blöder" färgen mycket? Eller om någon har andra förslag på färg där håret inte måste blekas innan, och som inte är permanent.

Dottern ville ha lila hår, så jag köpte L'Oréals sprayburk, funkade inte alls. Köpte deras toning istället, som ska sitta 5-15 tvättar, syns ingenting :meh:

Visa bifogad fil 33686
Som synes är hon ju inte platinablond men inte heller så mörk att det inte borde synas något alls?

Hilfe, bitte!

Jag har provat L'Oréals färgspray också. Den lila är riktigt dålig även på blondt hår. Inte superblondt men ändå. Den rosa däremot är riktigt fin och syns bra!

Det är de vita sprayflaskorna man kan köpa på bl.a. HM. L'Oréal Colorista Paris heter de jag provat.
 
Har aldrig provat själv men har kompisar som "färgat" håret med sån färgbombsinpackning

Färgbomber fäster dock bara på behandlat hår.
@Flixon har testat den pastellblå och den rosa sprayburken från Loreal Colorista och det höll en kväll men var nästan helt borta när jag kommit hem (hade dock varit på klubb och dansat).
Numera bleker jag håret hos frisör (trots att jag är född blond) och använder rosa färgbomber (från Revlon eller Maria Nila) eftersom all typ av pigment fäster dåligt på obehandlat hår.

Har testat färgkrita någon gång hos en kompis men det höll väldigt dåligt. Minns inte märke dock.

Har du kikat på hårmascara?
 
Hur länge "får" färgen sitta?
Directions t.ex. har toning som rekommenderas på blekt hår men funkar även på obehandlat. Dock kan det sitta kvar ganska länge beroende på hårets struktur osv.
 
Jag har provat L'Oréals färgspray också. Den lila är riktigt dålig även på blondt hår. Inte superblondt men ändå. Den rosa däremot är riktigt fin och syns bra!

Det är de vita sprayflaskorna man kan köpa på bl.a. HM. L'Oréal Colorista Paris heter de jag provat.
Ja precis, det är de vi testat. Har för mig att vi testade rosa i höstas och att den funkade någorlunda, därför jag blev så förvånad nu när det verkligen inte syntes det minsta!
 
Vi kommer inte att bleka håret eftersom det är en liten knodd det handlar om, så färgbomb går tyvärr bort.

@Malibu_Stacy ska kika på hårmascara, trodde inte det fanns längre :D tack för tips!
 
Hur länge "får" färgen sitta?
Directions t.ex. har toning som rekommenderas på blekt hår men funkar även på obehandlat. Dock kan det sitta kvar ganska länge beroende på hårets struktur osv.
Tror inte det kommer vara något större problem om det sitter lite längre, barnet i fråga är väldigt förtjust i lila och rosa :cautious: tack för tips!
 
Ja precis, det är de vi testat. Har för mig att vi testade rosa i höstas och att den funkade någorlunda, därför jag blev så förvånad nu när det verkligen inte syntes det minsta!

Vi blev också väldigt förvånade över den stora skillnaden!

Min dotter har fått en lila färg (spray) hos frisören. Den var bra! Men vet tyvärr inte vad det var för märke.
 
Tror inte det kommer vara något större problem om det sitter lite längre, barnet i fråga är väldigt förtjust i lila och rosa :cautious: tack för tips!

Kolla även på No Brand färgspray (finns på Lyko) som används på barn rätt ofta hos frisören samt så verkar det finnas något färgspray med glitter från Alfons?
 
Revlon säljer det på Lyko, den använder jag på dotterns hår. Blir helt ok färg och sitter bra! Färgkritor har jag också haft till barnen, fäste också bra. Hade en variant där en liksom klämde fast håret och sedan drog.
 
Missade att det kommit fler svar, tack så mycket, nu har vi lite olika alternativ att prova :)
 
Uppdatering! Jag snubblade över ett paket hårkritor på dollarstore för en femtiolapp, och tänkte att det kunde vara värt att testa. Sitter bra i håret, även om den lila snabbt blev rosa (gör dock inget). La lite hårolja över för att minska risken för trassel, funkade jättebra!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ja som topic lyder. Jag har haft det här problemet länge och tänkte be om tips för vilka schampon som funkar för just er (kanske något...
2
Svar
32
· Visningar
4 965
Senast: a1agnlju
·
Kropp & Själ Jag har gått från att vara född blondin, haft alla tänkbara färger i håret under många år till att senaste året transformerat mig från...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 862
Senast: honung
·
Kropp & Själ Tjoho! Nu har jag lyckats bli rödhårig, i mitt försök att bli brun från blond. Jag hade i två förpackningar illröd toning när jag var...
Svar
19
· Visningar
1 504
Senast: Vogue
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 216

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp