Bukefalos 28 år!

Hårlag - hundar imellan

kpist

Trådstartare
Doris blir helt knepig av strävhåriga hundar.
Möter vi t ex en strävhårig JRT så reser hon ragg över hela ryggen, vare sej hon gillar hunden eller inte.. Första tanken är ju förstås att hon försöker likna den andra hunden, men kan det verkligen stämma?
Schnauzrar brukar ju ha en speciell frilla, och dom gillar hon inte alls :confused:
Valpar går bra, men dom har ju inte fått till "den rätta looken" än.
Andra pälsiga hundar går bra, t ex pudel, cocker..

Bryr era hundar sej om pälsen?
 
Sv: Hårlag - hundar imellan

kpist skrev:
Doris blir helt knepig av strävhåriga hundar.
Möter vi t ex en strävhårig JRT så reser hon ragg över hela ryggen, vare sej hon gillar hunden eller inte.. Första tanken är ju förstås att hon försöker likna den andra hunden, men kan det verkligen stämma?
Schnauzrar brukar ju ha en speciell frilla, och dom gillar hon inte alls :confused:
Valpar går bra, men dom har ju inte fått till "den rätta looken" än.
Andra pälsiga hundar går bra, t ex pudel, cocker..

Bryr era hundar sej om pälsen?

Nä det gör han inte, men en del hundar är jue jättehäftiga eftersom dom är byggda på ett spec. sett. Två stycken basset som Robin bara ÄLSKAR! Den ena har han vart under läpparna på :D

Men sen tänker han på storlek, kön och ålder.
Hannar som är större och lika stor som honom går han inte ihop med. (pga diverse saker) Förutom raskompisar. Valpar är häftiga, inte tonåringar för dom är så "på" hela tiden.

Tikar i alla former och storlekar är coola.

Han har träffat en grandis och hon hade hela tiden tassen på huvudet lr nacken och det brydde han sig inte om...
 
Sv: Hårlag - hundar imellan

Första tanken som slår mig är att Doris tror att den andra hunden reser ragg åt henne. Kan det vara något sånt kanske, att hon har svårt att se den andra hundens kroppspråk och bara ser "raggen" på dem...?
 
Sv: Hårlag - hundar imellan

Det har jag också funderat på.
Men vi har träffat både "vänlig inställda" och inte lika vänliga... Och det har hon märkt skillnad på. Alltså enbart på kroppspråket.
 

Liknande trådar

Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 160
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
35 095
Senast: Grazing
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
6 853
Senast: Dopy
·
Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
12 228
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp