Bukefalos 28 år!

Hårlossande kanin...

A

Anna_Nyberg

Min kanin passar på att byta päls just nu!!! Han har haft lite problem med magen har jag märkt för då vill han inte ha något att äta och är väldigt rastlös .... han kan inte ligga still utan sätter sig upp och lägger sig ner och sätter sig upp, etc ect.

Han är lös på en stor yta och hoppar runt obehindrat hela dagarna så motion får han sedan har han hela tiden fri tillgång till massor med bra hö!!! Men är det något annat jag kan ge honom för att underlätta för hans mage... jag blir så orolig när jag märker att han inte mår bra... även om det går över efter en stund och då är han superpigg och hungrig!!! Gav honom lite avkok på linfrön häromdagen men vet inte om det gjorde någon skillnad... :confused:

//Anna
 
Om det fortsätter tycker jag du ska kontakta veterinär. Om han inte vill äta eller kan slappna av så har han förmodligen ont.
 
OJ han har jätteont imagen! DEt KAN vara hårbollar ge honom ananasjuicen somm ananas konserv ligger i du blir tvungen att tvinga i honom det med spruta. Byt ut vattnet mot ljummet kamomillte det brukar de tycka om.
SE till att han rör på sig mycket.
Ge honom gärna torkad brännässla o Bryggerijäst som torra flingor (köpes båda på hälsokost) bland i banan el betfor för oftast är de mycket tveksamma till B-jästen men tycker om brännäsllorna. Då fäller han fort o smärtfritt o pälsen växer ut superfin!

1 tsk brännässla /dag och 1 tsk jäst ca 3 ggr i veckan.
 
Jo, det är hjärtskärande att se när han har ont FAST det har endast hänt 2 gånger på den senaste veckan och varade i ca 10 minuter men jag har ögona på honom!!!!

Han får både bryggerijäst och brännässlor när han lossar plus avkok på linfrön som är b-vit rikt och bra för magen! Men ananasjuice har jag inte hört talas om!!??? Varför just ananasjuice

//Anna
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 533
Senast: Blyger
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 755
Senast: Bee
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 848
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 572
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp