Hårmodell

millen

Trådstartare
Är det någon här som suttit som hårmodell? Vad har de gjort med ditt hår?

Ska va sån på måndag och jag är galet nervös :crazy:
 
Sv: Hårmodell

Jag har suttit hårmodell, mig klippte de och färgade, men jag fick ju veta innan vad som skulle göras och godkände då det innan jag tackade ja. :)
 
Sv: Hårmodell

jag har sagt att jag inte vill ha det kort, men iom att jag har långt och ljusbrunt hår kunde de prova lite färgteknink, vad kan det betyda? tror du dom kommer färga i nån galen färg typ turkos? O_o :)
 
Sv: Hårmodell

Haha, svårt att säga, men det har jag svårt att tro att de gör utan ditt godkännande faktiskt! :)
 
Sv: Hårmodell

haha vad skönt! :) jag har inga problem med varken rött, brunt eller blond men det är när det blir lite 'konstiga/ovanliga' färger, jag är lite mesig med sånt :D
 
Sv: Hårmodell

Du borde ju iallafall få lite info innan de börjar, och känns det så inte bra, så är det ju bara att säga ifrån. :) hehe! Men vem vet, du kanske kommer ut med regnbågshår?! ;)
 
Sv: Hårmodell

haha nej säg inte så :p fast nån dipdye i nån rolig färg hade varit kul :)
 
Sv: Hårmodell

Åh vad roligt! :) det har jag gjort!
Och det blev en helsickes förvandling för mig :P Men jag sa att de fick göra vad de ville! ...ångrar mig lite nu för saknar mitt långa hår.. ^^

Jag hade typ den mörka färgen jag har på första bilden här men med lite utväxt, så de fyllde i utväxten så mörkt igen och sen så blekte de en slinga typ på ena sidan så de blev blont, sedan färgade de HELA håret rött! Utväxten det precis hade färgat blev nästaintill svart, resten mörk rött och den lilla slingan megaröd! :p
Den blev förövrigt ganska fort blond igen!

Såhär såg jag ut innan:

163871_484591366606_4434368_n.jpg

320176_10150340396921607_696699279_n.jpg


Och såhär blev det: (inte jättebra bilder tyvärr)

429311_10150589646841607_1893740994_n.jpg

31551db2244711e2a23c22000a1f9d66_7.jpg


som sagt, inte så bra bilder :p
 
Sv: Hårmodell

Nemen åh tack! :)

Jag gillade det mycket i början! Och färgen blev en stor förälskelse :p
Men som sagt, färgen försvann väldigt fort tyvärr och efter en tid var det väääldigt jobbigt med allt hår i ansiktet när jag innan är så van att bara sätta håret i en tofs!

Såhär såg det ut några månader efter:

303891_10151241185258140_709966345_n.jpg

428467_10150919390456607_1424509691_n.jpg


Blektes som sagt väldigt fort "/
 
Sv: Hårmodell

Rött har ju den nackdelen att det bleks ur fort. Därav min stora kärlek för revlons färgbomber. Kan inte promotas för få ggr :)
 
Sv: Hårmodell

En gång har jag gjort det :) Man klippte mitt hår och satte i något löshår med clips. Jobbigast var att vi satt på en scen jag och mamma medan alla tittade på :D

Tillägg: En annan gång blev jag klippt så det var superkort och blev längre och längre precis som bilderna ovan! Jag hade då svart hår och några skarpt röda slingor i luggen
 
Senast ändrad:
Sv: Hårmodell

Det beror ju helt på hur ofta du tvättar håret. Men jag brukar köra i varannan vecka, tvättar håret 2-3 ggr/vecka. Ibland bombar jag oftare för att intensifiera färgen lite extra, och för att håret mår så bra av inpackningen :)
 
Sv: Hårmodell

En färgbomb är en färginpackning, fungerar som en väldigt lätt toning som håller ett par tvättar. Klart det funkar även om du tvättar ofta men den sköljs ju ur snabbare också. När jag hade riktigt rött använde jag den vid varje tvätt ;) Sliter inte alls på håret utan är tvärtom väldigt vårdande iom att det är en inpackning :)
 
Sv: Hårmodell

Värt att nämna är att handskar kan vara bra. Annars kan man få lila händer. Skönt att det är helg:D
 
Sv: Hårmodell

Var hittar man färgbomber?
Låter ju som ett smidigt sätt att testa en ny färg på, innan man vet om man passar i det eller ej.
 
Sv: Hårmodell

De funkar bara på färgat hår, och är såpass svaga så de ger nog ingen större förändring på hår som är en helt annan färg som den på bomben även om det skulle vara färgat...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte gå på laserbehandling för att börja ta bort hår permanent. Det jag funderar på är om huden blir röd/svullen efteråt? Försöker...
Svar
3
· Visningar
516
Senast: cherie
·
Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
509
Senast: Tilly_85
·
Skola & Jobb Jag ska på arbetsintervju imorgon förmiddag för en typ av administrativt jobb. Har inte varit nervös över det innan, men nu slog...
Svar
6
· Visningar
681
Senast: Flixon
·
Juridik & Ekonomi Hur lång tid tar det innan den post man skickat till FK är registrerad som mottagen hos FK? FK vill ha mitt samtycke till en grej och...
2
Svar
24
· Visningar
1 397
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gårdar förr
  • Sommarföräldrar 2024
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp