Hårprodukter

TeamLundVer

Trådstartare
Har snöat lite på att jag vill göra roligare håruppsättningar än min vanliga hästsvans när semestern är slut. Men jag är en total nybörjare när det gäller hår 🙈 jag förstår inte ens hur man kan göra en sån där snygg "slarvig" hästsvans som typ alla verkar klara. Mitt är alltid hårt uppsatt. 🙄 Inte för att jag tycker det är snyggt utan för att min kunskap tar slut där.

Har hittat en konto på Youtube som jag verkligen gillar då hon har typ samma längd som mig (jag klippte mig kort för ett år sedan i panik och odlar ut det igen nu). Hon visar även en massa produkter man kan använda för att lättare göra frisyrer typ pony tail, olika buns mm. Men dessa är såklart amerikanska.

Så vad använder ni för att göra snygga frisyrer som inte tar för lång tid? Och hur gör ni?
 
3 som jag brukar göra:

33946
 
Jag brukar inte ha så mkt speciella produkter för just uppsättningen (använder en massa produkter men det gör jag alltid, oavsett frisyr) men däremot är det guld värt att ha en bra tuperingskam när man ska sätta upp håret!
 
Har oftast fläta i någon variant. Oftast bara en enkel men ibland inbakad.
Tofs eller knut. Men har inte knut varje dag för det sliter för mycket på håret då det blir trassligt och jag ofta får göra om knuten. Annars gillar jag att ha en knut.
Ibland gör jag en inbakad fläta som bakas in mot en annan i motsatt riktning men gör det mest om jag vill vara lite extra fin och inte vill ha utsläppt. Den tar dock lite tid och inget man gör på nån minut.
 
Man sätter ju fast den såklart :) jag har långt och tjockt hår (dubbelt så mkt hår som vanliga människor brukar min frisör säga haha) så måste förankra det.
Ja alltså jag har massvis med långt halt hår och oavsett hårnålar, spännen, sprayer och fan och hans moster så håller inte sånt. Håret är för tungt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 497
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change. Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt...
2
Svar
27
· Visningar
3 494
Senast: Silkisif
·
Kropp & Själ Jag har precis bokat en tid hos frisören om bara några veckor och har redan panik! Hur ska jag klippa mig? :o Googlar som en galning...
2
Svar
32
· Visningar
16 295
Senast: elfi
·
S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus...
2
Svar
29
· Visningar
4 677
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp