Hårsnoddar

Jag har många hårstrån med de i sig är fina, dvs tjockt hår men tunna strån. Spiralsnoddar är djävulens påfund, jag har aldrig haft så dålig snodd! Den fastnar verkligen!

Sätter jag upp håret i en tofs är det frottésnoddar som är relativt oelastiska (dvs de töjer inte ut sig så fort och blir oanvändbara). Glitters är bäst. Jag köper i allmänhet de som är svarta (har brunt hår).

Flätar jag håret kör jag på någon variant av smal snodd utan metall, gärna i någon rolig färg.

athelinda.se har ett fantastiskt utbud av en massa roliga hårsnoddar och andra håraccessoarer :up:
 
Jag är lite motvalls då, och älskar spiralsnoddar :D
Jag har ganska mycket hår med tunna strån, och tycker att spiralsnoddarna funkar bäst för att få snygg hästsvans och för att hålla den på plats. Ibland tar jag en scrunchie över.
 
jag brukar bara hugga åt mig ett knippe av en neutral variant likt den i @Red_Chili s inlägg när jag står i kassan på Lindex eller HM. Brukar inte reflektera mer än så.

Scrunchies är inte riktigt min stil så använder det inte (hade det ibland när jag var liten) men vad gäller funktionen så håller jag med flera om att det krävs en vanlig hårsnodd under om den ska sitta kvar. Jag har tjockt och glatt hår.
 
Jag har ganska motvilligt använt spiralsnoddar senaste åren, de sitter bäst helt enkelt. Nu har jag ännu mer ovilligt gått över till en variant av dem, invisibobbles "sprunchie" i något velourliknade material. Jag hoppas att man inte tänker så mycket på att det är en scrunchie, utan mer att det blir en svart stor knut tillsammans med håret...
 
Spiralsnoddarna sitter bäst om jag vill ha någon form av hög hästsvans/bun. Oftast blir det helt vanliga snoddar utan metallspännen.
Scrunchies sitter aldrig kvar så jag blir vansinnig på dem :o Har hittat några fina/roliga jag hade velat haft men det kommer nog aldrig funka med mitt hår. Skulle kunna köra vanlig snodd med scrunchie ovanpå men jag är för lat.

Har tjockt skandinaviskt hår, ner till rumpan.
 
Nu har jag kort hår, men när jag hade längre så köpte jag bara ganska hårda tjocka gummisnoddar utan metallspänne, så jag kunde dra åt ordentligt när jag satte upp håret. Jag har väldigt rakt och glatt hår så det lossnar alltid efter 2 sec om jag inte tar i för kung och fosterland när det ska dras åt. Jag har nog inte orkat bry mig om slitaget på håret, men med metalspänne så drar jag alltid av mig ett par hårstrån vid varje lossande av tofs (aj).
 
Jag köper vanliga svarta utan metall.
Dollarstore, NordicFeel, Matvarubutiken... Där jag hittar dem 😄

Oftast hinner de inte bli dåliga innan jag tappar bort dem.
Det går åt en hel del snoddar här hemma 🙈
Jag gör likadant, tycker dom snoddarna är bäst. Vet inte hur många paket jag har köpt genom åren, men har inte många kvar, det måste vara någon vätte eller nåt som snor snoddarna... :crazy::D
 
Jag har scrunchy när jag ska sätta upp håret i hästsvans och silikonband (gjorda till häst egentligen ;) ) när jag har flätor. Utöver det kan jag ibland även sätta upp håret med hårnålar, en stor hårklämma eller, om jag inte har något bättre till hands men blir irriterad på håret, valfri lång, smal sak (penna, pinne, virknål etc.)
 
Jag är lite motvalls då, och älskar spiralsnoddar :D
Jag har ganska mycket hår med tunna strån, och tycker att spiralsnoddarna funkar bäst för att få snygg hästsvans och för att hålla den på plats. Ibland tar jag en scrunchie över.
Jag älskar också mina spiralsnoddar 😍
Har alltid haft vanliga utan metallbit innan (som bilden i tråden) men de har behövt kasseras relativt fort då de varit inlindade med hår som inte gått att få bort.

Spiralsnoddarna har aldrig hår kvar och det går att göra en ordentlig tofs utan att det drar i hårborttnen eftersom spiralerna låser sig i varandra.

Har bara haft spiralsnodd i en månad men är hooked
 
Jag har massor av hår, och det är långt, tungt, halt och spikrakt. Den enda (!) snodden som fixar mitt hår är tjocka silikonsnoddar (alltså inte såna små som man är likadana som mansnoddar för häst) . Ja, de äter lite på håret men har fortfarande en massa hår efter tio år med dessa så jag tänker fortsätta. Himla svåra att hitta dock. Finns oftast i många färger.

Såna där spiraler är ju ett skämt. Fula, plus att de inte funkar. Scrunchie likaså.
Screenshot_20210531-124237_Chrome.jpg
 
Använder just nu mest invisibobbles fast gillar dem inte egentligen, är på min första, den har töjts ut rätt mycket men funkar ändå.

Köpte såna här en gång för att de var roliga. Det var bortkastade pengar, de går sönder, köp inte.
A076DAF8-21B0-4EA2-BDB0-7FE437584AF4.jpeg
 
Jag fattar inte hur man får till det med scrunchies? Om man vill tofsen fast?
Kanske är för att jag har ganska tunt hår..
Först sätter jag en sån där som visats i tråden utan metall, sen sätter jag en scrunchie över den :idea:

Finns det fö någon som kan sätta upp sitt hår med enbart en scrunchie :confused:
 
Först sätter jag en sån där som visats i tråden utan metall, sen sätter jag en scrunchie över den :idea:

Finns det fö någon som kan sätta upp sitt hår med enbart en scrunchie :confused:
Ah! Ja så gör jag också de få gånger jag använder en. Tänkte om det var jag som hade dålig teknik😆
 
Använder bara utan metallbit. Har inte testat spiralsnoddar. Har tittat på dom bara och tänkte de där kommer bli trassel i mitt hår (självlockig)
 
Först sätter jag en sån där som visats i tråden utan metall, sen sätter jag en scrunchie över den :idea:

Finns det fö någon som kan sätta upp sitt hår med enbart en scrunchie :confused:
Jag klarar av att bara ha scrunchy :D Men jag har ganska tunt och lätt hår så det är kanske det som påverkar - och det blir några varvs snurrande innan den sitter fast ;) Det funkar dock inte om jag gör mer fysiska aktiviteter, typ ut och springa eller så - då halkar den ner.
 
Först sätter jag en sån där som visats i tråden utan metall, sen sätter jag en scrunchie över den :idea:

Finns det fö någon som kan sätta upp sitt hår med enbart en scrunchie :confused:
Jag kan! Eller ja, klippte av håret för 2 veckor sedan men när det är långt så :DHar tjockt och glatt hår så många hårsnoddar åker bara ut men just scrunchies funkar utan problem, även på gymmet.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
20 507
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Jag har aldrig haft för vana att gå till frisören men gjorde det i alla fall för några månader sedan. Den frisören tyckte jag skulle...
29 30 31
Svar
608
· Visningar
42 505
Senast: EmmaW
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 373
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 550
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp