Hårsnoddsfråga

rtf

Trådstartare
Hårsnoddsfråga -hur länge använder ni samma snodd innan den kastas. Om ni har samma hela dagen/dagarna och tränar hårt ena dan och ska se prydlig ut på dagen efter. Du mockar i stall och sitter på restaurang på kvällen. Vad är en normal livslängd för en snodd? Jag hade en (samma) i ett och ett halvt år och den var med på stalljobb, hårdträning med häst och skoljobb. Efter 1,5 år kändes den ofräsch. För att inte hamna i samma sits igen. Ni som använder en snodd i taget, hur länge används de innan de kastas?
 
Jag använder min tills den går sönder. Samma snodd hela tiden. När jag tränar, är i stallet, jobbar osv.
De brukar väl gå sönder efter 2 år kanske, beror på kvaliteten.

När jag duschar sitter den på min handled, och jag har aldrig upplevt att den känts ofräsch, använder såna där tunna hårsnoddar.
 
Aldrig någonsin tänkt på hur länge jag använder en hårsnodd. Vem tänker på det, liksom? :confused:Använder den väl tills den blir "slapp" eller går sönder. Hur länge det är har jag ingen aning om och det är säkert dessutom väldigt olika beroende på kvalitet. Varför undrar du?
 
Jag använder inte snoddar i textil längre. Just nu har jag bara såna i plast som ser ut lite dom såna skosnören som inte behöver knytas. Dem kan man lägga i hett vatten när de börjar räta ut sig så ska de klara sig lite till, men jag har inte behövt göra det ännu. Kommer inte ihåg hur gamla de som jag använder nu är, men tror åtminstone 2år (har nog runt 6-8st). Jag använder dem väl tills de inte gör sitt jobb längre, tänker jag. De går ju lätt att rengöra vid behov och verkar inte ta åt sig lukt eller så.
 
Tills den slutar fungera eller försvinner. Ingen aning hur mycket användning det blir för varje snodd.

Vem klarar sig med EN i bruk? :confused: Behöver ett helt gäng för de hamnar i väskan, i bilen, i olika fickor. Är ur bruk längre eller kortare tid beroende på lokalisering... De som jag tar av hemma när jag ska sova är i alla fall meningen att de ska hamna i snoddburken i rätta lådan. Där behöver vara 5-10 stycken för att garantera att jag inte står utan plötsligt. Kan säkert finnas 10 till om andra gömmor letades igenom.
 
Köper vanliga svarta hårsnoddar utan metallgrej, typ 10 åt gången. De första 9 går åt i en rask takt. Den sista däremot hänger med i vått och torrt i typ 6-12 månader. :D Sista snodden jag slängde hade börjat lukta lite surt.. Det tog några dagar innan jag fattade att det var hårsnodden, trodde först det var mina kläder. :angel:
 
Jag har minst 30 stycken i olika färg och utförande. Inser att jag har kvar några som är mer än 15 år gamla. Jag använder dem så länge de funkar och det händer att jag gör rent dem i tvållösning kanske en gång om året.
 
Använde invisibobble pre-dreadlocks.
Användes i åratal - samma till allt. Spritade av dem vid behov, kokade om dem om de blev slappa. Två har väl gått sönder i smältskarven genom åren. Utmärkt på jobb på sjukhus.

Annars användes hästarnas silikonband för knoppning. Höll i ca 2 dagar/st.

Nu har jag mest scrunchies, vilka tvättas. Håller sämre, men funkar de dagar knuten måste säkras med band.

Vanliga hårband i textilresår höll väl ngn månad.

Bäst hittills: håruppsättning med nålar. Dock meckigt.
 
Hårsnoddsfråga -hur länge använder ni samma snodd innan den kastas. Om ni har samma hela dagen/dagarna och tränar hårt ena dan och ska se prydlig ut på dagen efter. Du mockar i stall och sitter på restaurang på kvällen. Vad är en normal livslängd för en snodd? Jag hade en (samma) i ett och ett halvt år och den var med på stalljobb, hårdträning med häst och skoljobb. Efter 1,5 år kändes den ofräsch. För att inte hamna i samma sits igen. Ni som använder en snodd i taget, hur länge används de innan de kastas?


Jag har såna där snoddskruvar i plast, de tunna gick sönder på ett halvår typ. De tjocka har hållit sen jag köpte paketet... för 3-4 år sen nu.

Jag köper nya när de gamla försvunnit eller gått sönder.
 
Har flera likadana snoddar. Använder dom tills dom är för slappa. Tar olika lång tid. Dom åker ofta ett varv i tvättmaskinen då o då. Jag har ofta fläta med en snodd om hästsvans och flätar svansen och den snodden lägger jag i fickan på tröjan eller byxorna och då blir den tvättad
 
Haha! Nu slog jag upp @Murphys spännande invinsibobble för att se hur en sån såg ut, och det är mina plastskruvar... 😂 nu har jag lärt mig ett mycket bättre ord för dem!

EE487ED3-8B3C-417B-8A8A-F39BAFE699DE.jpeg
 
Mina lever sina egna liv på köksbord bokhyllor, dyklådan, bilen, badrummet tvättmaskinen och hallgolv. Särbon samlar ihop dom som finns hos honom och lägger dom i en burk åt mig med ojämna mellanrum. En del används till alla möjliga saker som jobbtaggen, påsförslutare osv
Men mest verkar de liksom lösas upp och försvinna i intet. För slänga dom gör jag bara om de helt gått sönder. Ändå får jag köpa nya paket...
 

Liknande trådar

Mat Jag fyller snart 30 år och ska anordna en fest för familjen. Då jag bor 60 mil från alla andra i familjen lånar jag brorsans hus och...
Svar
8
· Visningar
821
Senast: mamman
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 146
Senast: iNTOHiMO
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 131
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
3 778
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp