Hårstrå i häl

Japp, så gär terrierhåren också! Ställer sig rakt upp så attt det ser ut som världens larvigaste lilla prick, men inflammerat blir det fort och ont gör det! :D

Huuu för att få ut eländet dock! :arghh:😱

Köpte en ny pincett för dyra pengar i julas och efter nyårsfesten hos pinschervännerna fick jag användning för den, den greppade tag om lilla strået så perfekt utan att behöva gräva med nål först ✌🏼😍😂
 
Köpte en ny pincett för dyra pengar i julas och efter nyårsfesten hos pinschervännerna fick jag användning för den, den greppade tag om lilla strået så perfekt utan att behöva gräva med nål först ✌🏼😍😂
Fast det är ju kul att gräva med nålen. Och kampen för att få fatt i det där håstrået/flisen utan att operera bort halva kroppsdelen. Och lyckan när man får ut det :love:.
Men sen när man har fått ut det känner man sig alldeles tom inuti. Och undrar vad en ska göra resten av sin tid :cry:
 
Fast det är ju kul att gräva med nålen. Och kampen för att få fatt i det där håstrået/flisen utan att operera bort halva kroppsdelen. Och lyckan när man får ut det :love:.
Men sen när man har fått ut det känner man sig alldeles tom inuti. Och undrar vad en ska göra resten av sin tid :cry:
Ja, undrar vad man var i sitt förra liv egentligen..
 
Jag tycker det är jättekul att pilla ut flisor. Är nästan avundsjuk :laugh:

:eek:
Jag får PANIK av flisor, desto mindre desto värre. Har fått diverse panikångestattacker och varit påväg att svimma (och faktiskt svimmat en gång) pågrund av flisor. Vägrar ta i trä utan handskar :nailbiting:

Till TS:
Jag hade amputerat foten, eller gått till läkare, krävt narkos och så hade de fått plocka bort det när jag är medvetslös. Sjukt imponerad att ni klarar sånt själva! Sitter i min säng och blir helt kallsvettig av den här tråden :o
 
:eek:
Jag får PANIK av flisor, desto mindre desto värre. Har fått diverse panikångestattacker och varit påväg att svimma (och faktiskt svimmat en gång) pågrund av flisor. Vägrar ta i trä utan handskar :nailbiting:

Till TS:
Jag hade amputerat foten, eller gått till läkare, krävt narkos och så hade de fått plocka bort det när jag är medvetslös. Sjukt imponerad att ni klarar sånt själva! Sitter i min säng och blir helt kallsvettig av den här tråden :o

Haha, det är du och jag då fast jag skrattar mest nervöst! :D Alltså, jag kan pilla ut en sticka på mig själv om det behövs och om jag får tid på mig (fast för det mesta kommer de ju ut av sig själva om man väntar), men när det börjar handla om att gräva och pilla och KANYLER?! Håhåhånejnej.
 
Haha, det är du och jag då fast jag skrattar mest nervöst! :D Alltså, jag kan pilla ut en sticka på mig själv om det behövs och om jag får tid på mig (fast för det mesta kommer de ju ut av sig själva om man väntar), men när det börjar handla om att gräva och pilla och KANYLER?! Håhåhånejnej.
Har aldrig fått hår innanför huden sådär :O, ngt morrhår har punkterat huden och satt sig som en flisa men aldrig vandrat in :crazy:.

Var iofs roligt att försöka gräva ut glasskärvor ur foten när jag råkade trampa på en krossad flaska när jag var liten ^_^ innan mamma kom hem och tyckte att det var bättre med ett besök till vårdcentralen :p.
 
Haha, det är du och jag då fast jag skrattar mest nervöst! :D Alltså, jag kan pilla ut en sticka på mig själv om det behövs och om jag får tid på mig (fast för det mesta kommer de ju ut av sig själva om man väntar), men när det börjar handla om att gräva och pilla och KANYLER?! Håhåhånejnej.
Är det vid sådana här tillfällen man ska berätta om sprutor man tar intramuskulärt själv? Alltså inte pennor utan sprutor med kanyl :angel:

@underensten jag kan rekommendera rottweiler. Deras strån sätter sig ofelbart i fötterna :wtf:
 
Har aldrig fått något hårstrå som har satt sig, trots mycket....hrm.....djurhår på golvet...... ;) Däremot lyckas jag OFTA få stickor av hö när jag står och packar påsar.
 
Är det vid sådana här tillfällen man ska berätta om sprutor man tar intramuskulärt själv? Alltså inte pennor utan sprutor med kanyl :angel:

@underensten jag kan rekommendera rottweiler. Deras strån sätter sig ofelbart i fötterna :wtf:

Du är typ modigast i världen!
En av mina arbetsgivare hade MS och hon förvarade sina sprutor i kylen. Bara det tyckte jag var obehagligt.

...och när jag en gång spillde ut lådan med använda kanyler i stallet fick jag be hovslagaren plocka upp dem. :o
 
Labradorpäls har också en tendens att leta sig in i hälarna. Talar av flerårig erfarenhet (uppväxt med labbe).
Gör dock mest ont och är inte ett dugg kul dock :p.
 
Under min mammas och pappas vigsel (över 20 år sedan) så hade de ställt ut träbänkar för alla att sitta på. En kille skulle göra plats för en till person och flyttade sig inåt på bänken och får en 10cm lång träflisa in i låret. Eftersom det var så nära vigseln fanns det ingen tid att springa in och plocka ut den, så han fick snällt sitta där och lida i sin tysthet :D

Efter vigseln var han snabbt att resa sig upp och be sin fru att ta ut den. Lite senare var han glad igen, utan den smärtsamma stickan i låret. Det var alltså hans fru som fick "äran" att dra ut den :laugh:
 
Du är typ modigast i världen!
En av mina arbetsgivare hade MS och hon förvarade sina sprutor i kylen. Bara det tyckte jag var obehagligt.

...och när jag en gång spillde ut lådan med använda kanyler i stallet fick jag be hovslagaren plocka upp dem. :o
Nejdå, det är bara det att det för mig är energibesparande att slippa åka till vårdcentralen en gång i veckan. Då hade jag aldrig orkat göra något annat. Nu tar jag den själv och då tar det knappt någon energi alls :)

Jobbigt när det är så illa :(
 

Liknande trådar

Relationer Om ni ser att någon har ett hårstrå (eller en fiber eller nåt) på sin mat, vad gör ni då? Om någon har en krage som är knögglig - vad...
Svar
9
· Visningar
808
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Konstig rubrik, ja. Men vi har ju kört avfuktare ett par månader nu. Den har klickat igång en stor del av tiden. Men nu? Det är tydligen...
2
Svar
28
· Visningar
1 297
Senast: Acto
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 392
Senast: Squie
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 428
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp