Hårt tryck på Huddinges ridskolor

Jag har jobbat på lite olika ridskolor med olika upplägg. Jag tycker det är svårt att hinna "se" alla när de är 12 men förstår ju att man behöver öka antalet för att få in så många som möjligt på lektion. På 20x40 tycker jag åtta är max.
 
Detta är en av anledningarna till att jag inte vill börja på ridskola igen. Är man 9 elever blir det väl typ 5 minuter per elev om lektionen är 45 min. Visst, alla får ju gemensam genomgång osv, men det blir ju väldigt dyra minuter om man säger så.
 
Menar du på allvar att man inte kan ha kontroll över en ridgrupp om det är fler än åtta hästar i den?
Visst kan det gå och visst kan det bli problem.
Men oavsett blir det ju inte mycket till ridutbildning när man är så många.
Jag har genom åren fått ett gäng olika elever som tidigare endast ridit på ridskola. Det märks ofta stor skillnad i vad man lärt sig på lika lång tid på de som ridit i grupp med typ 5-6 st mot 12.

Sen förstår jag att ridskolorna har svårt att gå runt och man måste försöka hitta vägar att göra det. Skitsvårt med ökade priser på allt både för ridskolor och privatpersoner!
 
Visst kan det gå och visst kan det bli problem.
Men oavsett blir det ju inte mycket till ridutbildning när man är så många.
Jag har genom åren fått ett gäng olika elever som tidigare endast ridit på ridskola. Det märks ofta stor skillnad i vad man lärt sig på lika lång tid på de som ridit i grupp med typ 5-6 st mot 12.

Sen förstår jag att ridskolorna har svårt att gå runt och man måste försöka hitta vägar att göra det. Skitsvårt med ökade priser på allt både för ridskolor och privatpersoner!
Tycker att våra instruktörer klarar grupper med tio alldeles utmärkt. Eleverna blir otroligt duktiga och är ute och tävlar med lysande resultat. :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En av Sveriges största ridskolor, Göteborgs fältrittklubb, har drabbats av ett utbrott av herpesviruset EHV-1, vilket i vissa fall kan...
Svar
0
· Visningar
174
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Kommunstyrelsens vice ordförande Kristina Lång, C, tog upp satsningar på fritidssidan. Målsättningen och vallöftet från S att bygga tre...
Svar
0
· Visningar
209
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag minns att jag var nervös. Att flickan som borstade hästen verkade så kunnig och världsvan. Kanske var hon lite ledsen också, att...
Svar
3
· Visningar
774
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det luciamorgon, med luciatåg på TV och massor av luciatåg, runt om i städer, kommuner och facebookflöden, trots att spam om...
Svar
3
· Visningar
451
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hingstval 2024
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp