Bukefalos 28 år!

Hårtork...

E

Elemmírë

Med risk för lynschning... Kan man torka hästen med en hårtork? Har nån provat det?? Funkar ju på katter... hmm..
 
Sv: Hårtork...

Det var ju just det.. ehum... jag tänkte bara så det itne bränner.. jag vet själv när jag torkar mitt hår (är inte ett ess på det:crazy: )
Man kan ju testa iaf.. hon kanske tycer det är jättemysigt.. vem vet...
 
Sv: Hårtork...

Jag brukar torka benen på en av mina när det är blött ute. Detta för att undvika rasp. Han var skeptisk i början, men nu njuter han av det. Håll inte torken för nära och var försiktig.
 
Sv: Hårtork...

Absolut, bara att du inte håller den för nära för långt. Frågan är om hästen skulle acceptera det...
 
Sv: Hårtork...

För att vara säker på att du inte bränner kan du ju hålla din ena hand i pälsen och liksom rufsa runt medan du blåser, då känner du ju direkt om det blir för varmt :idea:

Lycka till! :p
 
Sv: Hårtork...

i föra stallet hade vi en damsugare som man kunde ändra så den blåste ut o inte sög in, jag använde den både till att suga bort damm o att torka hästen.
 
Sv: Hårtork...

Japp det kan man, när min häst hade riktig illa mugg så tvättade jag och torkade sedan med hårfönen så att det skulle bli riktigt torrt innan jag la på salva. Bra med en hårtork som både blåser kallt och varmt.
 
Sv: Hårtork...

Jag gjorde det på min gamla häst för 5-6 år sedan, han gillade det! Stallägaren gillade det INTE, blev dyrt på elräkningen! :angel:
 
Sv: Hårtork...

Det är ju värt att testa iallafall bara du är försiktig.
 
Sv: Hårtork...

Ett litet pekfingar bara, sladden på en vanlig hårtork har oftare en tunnare mantel än tex den till klippmaskinen.

Jordfelsbrytare är ett måste, om sladden skulle skadas, annars kan torken bli strömförande. Detta med tanken om tex Brunte skulle ställa sig på sladden av misstag.
 
Sv: Hårtork...

Jag torkar benen med hårtork! De är så känsliga, vill inte ställa in dem ens med handdukstorkade ben. Mina tycker att det är ok.
 
Sv: Hårtork...

:confused: fy fan vad ni e smarta, en annan sitter med handduk å pular.. jag känner mig som om jag levde på vikingatiden nu.. hihi.. ska genast åka å köpa en hårtork.. tack..:love:
 
Sv: Hårtork...

Har en vanlig hårtork rätt kapslningsklass för att få användas i stallmiljö?

Vad krävs av handverktyg (?!) i stall?
Vad brukar en hårtork uppfylla?
 
Sv: Hårtork...

Jag gjorde det på min gamla häst för 5-6 år sedan, han gillade det! Stallägaren gillade det INTE, blev dyrt på elräkningen! :angel:

En hårtork kan väl inte vara så dyr i drift?
Eller du kanske ställde honom under ett antal så´na där huvor som frisörerna har.:idea:
 
Sv: Hårtork...

Tyvärr, inga huvor. Men hade det funnits så hade jag garanterat använt dem! :angel:

Det blev tydligen ganska dyrt, jag tvättade skruttens ben före och efter ridning och blåste dem torra (vilket tog en stund med all päls) 7 dagar i veckan och dessutom tyckte de andra att det var en smart ide och gjorde likadant... Jag fick aldrig se el-räkningen, men då stallägaren var ganska redigt arg så misstänker jag att det kostade en slant extra! :crazy:
 
Sv: Hårtork...

Har oxå funderat på detta, men inte tyckt det vart nån vidare ide.. Min shire blir ju rätt våt om benen.. Men jag brukar gnugga in rent srån i benen, eller jag, pälsen på benen iaf. Alternativt så tar jag potatismjöl vilket både torkar o gör vitt! Sen borstar jag ur det, o det är iaf skapligt torrt då, liite fukt tror jag inte skadar..De t torkar ju av sig självt oxå ..
 
Sv: Hårtork...

Brukar föna min hästs man så att den ska ligga snyggt åt ena hållet. Funkar jättebra. Om hon blivit blöt på halsen när jag tvättade manen så brukar jag blåsa henne torr med fönen. Precis som när man fönar sitt eget hår så håller man ju inte fönen på ett ställe någon längre tid så att det bränner utan rör den fram och tillbaks hela tiden. Min häst protesterar inte.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
498
Senast: misswilma
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
284
Senast: Ponylove
·
Katthälsa Hej, är det nån som vet nåt man kan kleta på ett bandage så katten inte slickar eller biter på det? Tänker det finns antibit för hästar.
Svar
12
· Visningar
667
Övr. Katt Vi har gett vår katt Mjau våtfoder då hon fick det från förra ägaren, men hon tycker inte om det - förutom lamm i paté som hon verkar...
Svar
17
· Visningar
906
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp