Lyan

Trådstartare
Vill inte kapa bildtråden och kunde inte hitta någon hårtråd så startar en :)

Vad har ni hittat på med håret på sistone?

Själv sitter jag och funderar på om jag ska stå ut med att en tredjedel av mitt färgade hår är avbränt eller om jag ska klippa någon form av hime cuthistoria 🤔 Borde fixa det som är färgat undertill också för det har gått från lila till grönt 😅
E5EF3948-151D-46AA-A809-936D90621E2D.jpeg
 
Här syns skadorna på mitten. Var helt säker på att jag skulle bränna sönder topparna så det var jag beredd på men de klarade sig av någon outgrundlig anledning, men vad gör det när håret går av på mitten istället 😅
D90F9B18-35DE-4136-A1A4-9E8AB50652E4.jpeg
 
Vill inte kapa bildtråden och kunde inte hitta någon hårtråd så startar en :)

Vad har ni hittat på med håret på sistone?

Själv sitter jag och funderar på om jag ska stå ut med att en tredjedel av mitt färgade hår är avbränt eller om jag ska klippa någon form av hime cuthistoria 🤔 Borde fixa det som är färgat undertill också för det har gått från lila till grönt 😅

Jag klippte lugg i Oktober förra året och låter den katastrofen växa ut. Har sett ut som cousin it större delar av året, men kapade 10 cm på den övriga längden nyligen för att det ska få växa ikapp lite. Funderar på om man borde klippa upp det för att jämna till lugg/övrigt hår men inser att jag kommer hata det.
 
Jag klippte lugg i Oktober förra året och låter den katastrofen växa ut. Har sett ut som cousin it större delar av året, men kapade 10 cm på den övriga längden nyligen för att det ska få växa ikapp lite. Funderar på om man borde klippa upp det för att jämna till lugg/övrigt hår men inser att jag kommer hata det.
Lugg som är så irriterande att växa ut 😓
 
Jag gick lös med saxen och jag hatar det inte åtminstone 😅 Nu måste jag bara fixa till färgerna också men det får bli ett senare projekt tror jag
3FE1896E-1AB7-4493-91C5-6D04CC96C22B.jpeg
 
Jag var hos en frisör innan sommaren och klippte till en frisyr som jag skulle kunna ha medan jag sparar ut håret igen.
Vart inte helt nöjd, så blev att jag snaggade av sidorna hemma med hårtrimmern och nu har jag bara låtit det växa.

Kanske kommer få toppa topparna på det längsta snart, de känns lite slitna.

87C784F7-B4AD-4D2B-AD7C-52EF86B888BC.jpeg
 
Modiga ni är så vågar färga och klippa själva👍

Själv är jag så mesig och funderar om jag vågar klippa lugg nästa gång jag går till en frisör. Nu är bara hellångt och lätt och sätta upp i svans. Men jag börjat bli äldre och då kan man väl inte ha långt hår eller? Tänkte då man kunde klippa upp runt ansiktet och spara längden förut att toppa håret. Vad tror ni?
 
Modiga ni är så vågar färga och klippa själva👍

Själv är jag så mesig och funderar om jag vågar klippa lugg nästa gång jag går till en frisör. Nu är bara hellångt och lätt och sätta upp i svans. Men jag börjat bli äldre och då kan man väl inte ha långt hår eller? Tänkte då man kunde klippa upp runt ansiktet och spara längden förut att toppa håret. Vad tror ni?
Varför skulle man inte kunna ha långt hår som äldre? 😛 Jag är 35, har hår som når mig ner till halva låren och färgar det knallrött - för att jag trivs med det! Det räcker! :)
 
Jag har till 99% bestämt mig för att klippa av mitt hår och skänka bort det till perukmakare. Har redan rakat på båda sidorna så tänker mig någon kort frisyr, har haft det tidigare.

Dels för förnyelse och dels för jag blir galen på alla långa hårstrån överallt!! Och också lite för att jag tror min hårbotten inte gillar att ha inbakad fläta hela tiden, som jag brukar ha… Ja. Jag har mycket hår!

(Bild två i inlägget under)

67E4B073-FBED-4E37-B67B-D238EAEF7F1D.jpeg
 
Modiga ni är så vågar färga och klippa själva👍

Själv är jag så mesig och funderar om jag vågar klippa lugg nästa gång jag går till en frisör. Nu är bara hellångt och lätt och sätta upp i svans. Men jag börjat bli äldre och då kan man väl inte ha långt hår eller? Tänkte då man kunde klippa upp runt ansiktet och spara längden förut att toppa håret. Vad tror ni?
Klart du kan ha långt hår! Jag är 37 och brukar gå med pigtails 😅
Varför skulle man inte kunna ha långt hår som äldre? 😛 Jag är 35, har hår som når mig ner till halva låren och färgar det knallrött - för att jag trivs med det! Det räcker! :)
Åh! Har du bild på hur långt det är?
Visa bifogad fil 98896
Var hos min frisörkompis för nån vecka sedan och fräschare upp håret. Älskar henne och det hon gör.

Förr gjorde jag det själv men hon gör det 1000 gånger bättre.
Snyggt! Saknar mitt helt chockrosa hår men det var alldeles för svårt, dyrt och krångligt att hålla snyggt
Ditt hår ser tjockare ut trots sidecut än vad hela mitt gör 😅
 
Jag har till 99% bestämt mig för att klippa av mitt hår och skänka bort det till perukmakare. Har redan rakat på båda sidorna så tänker mig någon kort frisyr, har haft det tidigare.

Dels för förnyelse och dels för jag blir galen på alla långa hårstrån överallt!! Och också lite för att jag tror min hårbotten inte gillar att ha inbakad fläta hela tiden, som jag brukar ha… Ja. Jag har mycket hår!

(Bild två i inlägget under)

Visa bifogad fil 98903

Jag stör mig också på alla lång hårstrån 😅 sen sätter jag alltid bara upp de när de är långt..

Men ändå är tanken att spara ut igen och låta det vara 🙈 inte bleka i höst/vinter.
Det är axellångt nu o jag klipper själv (blir inte bra) och blekte själv förra gången med. De blir som vanligt, gult men tog maria nilas silverinpackning så fick jag en kallare färg.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 884
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 906
Senast: cassiopeja
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 519
Senast: Masse
·
Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 010
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp