Häst eller vildsvin – så "svårt" är det att se skillnad

Intressant, artikeln var låst när jag gick in på den här, sen dök den upp i mitt rekommenderade flöde då var den plötsligt olåst. O_o

Trams: Snart kanske det dyker upp annonser på blocket, där folk försöker sälja vildsvin som shetlandsponnyer....I hopp om att fler skall ha svårt för att se skillnader. :angel:

Vi hade många vildsvin av olika storlek i trädgården nyss. Jag har satt på radion p4 så den står och går nu. Undra om det kommer jägare nu eller om jag ska ringa grannarna som jagar. Hmm hästarna får komma in nu.

Jag kunde inte läsa artikeln men videon spelades upp i en liten ruta till höger.
Jag kunde också se videon till sist men den var ju helt värdelös och sa absolut ingenting. Jag trodde de skulle ta upp hur mörkersikte fungerade eller på något vis förklara hur eller varför förvirringen kunde ske. Istället var det bara en kvinna som "Äh, jag är då inte orolig." 😅

OK första gången jag såg ett vilt vildsvin sprang det på vägen (tillsammans med ca 20 av dess närmaste vänner). Jag satt på passagerarplats och halvsov. Vi var på väg att köpa foder. Min första tanke var att "Satans, nu måste jag ut och jaga någons jefla shetlandsponny" :angel:

(Till mitt försvar. Veckan innan hade jag jagat runt efter en liten pålle som dök upp på vägen. Den lille stackarn blev mobbad av de andra hästarna på sin nya gård och hade begett sig "hem". Så jag tänkte mycket på honom. Och jag var inte beväpnad)

OK första gången jag såg ett vilt vildsvin sprang det på vägen (tillsammans med ca 20 av dess närmaste vänner). Jag satt på passagerarplats och halvsov. Vi var på väg att köpa foder. Min första tanke var att "Satans, nu måste jag ut och jaga någons jefla shetlandsponny" :angel:

(Till mitt försvar. Veckan innan hade jag jagat runt efter en liten pålle som dök upp på vägen. Den lille stackarn blev mobbad av de andra hästarna på sin nya gård och hade begett sig "hem". Så jag tänkte mycket på honom. Och jag var inte beväpnad)

Tur att du inte hoppade ur och försökte fånga den. Förmodligen hade den blivit lite grinig av att någon försökte få på en grimma :D

När grisarna var hyfsat nya här så fick jag se 2 stora hästar i hagen och reagerade på att det var även 2 små, va tusan det ska bara vara 1 liten ponny i hagen. När jag kom närmare med bilen så visade det sig vara en jättegalt i hagen med hästarna.
Inte så lätt att se skillnad i mörker ens med helljus på bilen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Två shetlandsponnyer sköts till döds i en hage i Nykvarn. En jägare som var ute efter vildsvin ska ha skjutit hästarna av misstag...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En jägare sköt på fredagskvällen ihjäl två shetlandsponnyer i en hage i Nykvarn, efter att ha misstagit dem för vildsvin. Två personer...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
7 388
Senast: Krålus
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två skott och två döda ponnyer. På fredagskvällen skulle jägaren jaga vildsvin, men sköt istället Aileens två hästar Bubbe och Carisma...
Svar
0
· Visningar
65
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två hästar har under fredagskvällen skjutits ihjäl av en jägare i Nykvarn. – Han var i området för att jaga vildsvin, säger Anders...
Svar
19
· Visningar
1 066
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama