Häst fick avlivas efter påkörning – väg 100 öppen igen

En påkörd häst gjorde att väg 100 mellan Höllviken och Vellinge stängdes av i båda riktningar. Veterinär och djurambulans larmades till platsen, men hästen fick avlivas på grund av sina skador. Vägen var stängd i två och en halv timme.
 
Detta är jättekonstigt. Jag har aldrig sett tidigare att Sydsvenskan har frekvensmodellen, alltså att man har ett antal fria artiklar innan det mesta blir låst. Men jag testade förut, klickade in en massa gånger och texten var olåst varje gång. Den är fortfarande olåst, på mobilen med adblock, däremot är den låst när jag försöker läsa den på datorn.

(Om de hade frekvensmodellen borde man få ett meddelande typ Detta är en av de fria artiklar du har kvar - men det har i alla fall inte jag fått)
Förut hade de 10 artiklar i veckan tror jag. Numera vet jag inte, jag prenumererar som den skåning jag är ;)
 
Jag testade nu, har klickat mer än tio gånger, den där fortfarande öppen i mobilen. Medan den var låst på jobbdator redan vid första klicket. Mystiskt!
Har du testat att gå in i lite olika artiklar och inte bara samma? Jag kom in först och klickade runt lita och det blev snabbt låst.


När man surfar från en arbetsplats så syns man ofta utåt med en ip-adress (eller ett ip-intervall) då kan några andra gått in på tidningen och fått den blockad för alla.
 
Jag har stött på låsta artiklar för just Sydsvenskan på jobbdatorn.
Inte på min mobil.

Jag läser inte Sydsvenskan alls generellt, och har definitivt inte frekvent varit inne ofta /flera gånger i veckan/månaden på artiklar hos dem från jobbdatorn.

Mysteriet fortsätter 😉
 
Jag har stött på låsta artiklar för just Sydsvenskan på jobbdatorn.
Inte på min mobil.

Jag läser inte Sydsvenskan alls generellt, och har definitivt inte frekvent varit inne ofta /flera gånger i veckan/månaden på artiklar hos dem från jobbdatorn.

Mysteriet fortsätter 😉
Andra på ditt jobb kan ha gjort det. Sydsvenskan kan förmodligen inte se skillnad på er.
 
Har du testat att gå in i lite olika artiklar och inte bara samma? Jag kom in först och klickade runt lita och det blev snabbt låst.


När man surfar från en arbetsplats så syns man ofta utåt med en ip-adress (eller ett ip-intervall) då kan några andra gått in på tidningen och fått den blockad för alla.
Bra tänkt, men jag klickade runt massor i går och just hästartikeln var - och är - fortfarande öppen.
 
Men hur kan den spara cookies från en sida man inte besökt? För mig var den låst första gången jag var in.
Det var när Manda återvände till sidan.


Är det IP-adresser som styr så kan någon annan haft din ip-adress tidigare, antingen för att du fått en tillfälligt eller för att du delar den med andra på ditt jobb. För att få reda på hur det går till så hör med sydsvenskan, jag spekulerar om möjligheter och tror att det är något åt det hållet som avgör.
 
Jag tog mig inte in på datorn varken på jobbet eller hemma men kunde öppna den på mobilen på jobbnätverket. :confused:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En häst blev på måndagen påkörd av en bil norr om Kristianstad. Hästen skadades så allvarligt att den fick avlivas på plats.
Svar
0
· Visningar
677
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Räddningstjänsten larmades under söndagskvällen till Talbo i Stenungsund då en häst fastnat i någonting. – Den var illa skadad...
Svar
0
· Visningar
478
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter måndagens olycka, där en bilist körde rakt in i en flock med lösa hästar, har nu samtliga fem hästar dött av sina skador - två...
Svar
0
· Visningar
816
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 837

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Boräntorna
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp