Häst i Kalmar

Bison

Trådstartare
Visst finns det några bukefalister som håller till runt Kalmar?
Hur ser det ut med tillgång på stallplatser?
Hur ser prisbilden ut? I stall med ganska mycket service och bra träningsmöjligheter.
Hur ser det ut med hagar och ridvägar?
Träningar och tävlingar.
Finns det många tränare?
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Visst finns det några bukefalister som håller till runt Kalmar?
Hur ser det ut med tillgång på stallplatser?
Hur ser prisbilden ut? I stall med ganska mycket service och bra träningsmöjligheter.
Hur ser det ut med hagar och ridvägar?
Träningar och tävlingar.
Finns det många tränare?
Jag rider inte särskilt aktivt längre, men bor ett par mil från Kalmar.
Prisbild, hagar och ridvägar beror nog väldigt mycket på hur långt utanför stan du kan tänka dig att stalla upp och om du har bil eller är beroende av kollektivtrafik. Det finns verkligen alla varianter...
Numera finns det gott om privata anläggningar som har ridhus och många av dessa (och även ridklubbarna) tar in externa tränare regelbundet.
 
Jag rider inte särskilt aktivt längre, men bor ett par mil från Kalmar.
Prisbild, hagar och ridvägar beror nog väldigt mycket på hur långt utanför stan du kan tänka dig att stalla upp och om du har bil eller är beroende av kollektivtrafik. Det finns verkligen alla varianter...
Numera finns det gott om privata anläggningar som har ridhus och många av dessa (och även ridklubbarna) tar in externa tränare regelbundet.

Jag har bil men tid är pengar. Med tanke på hur jag jobbar blir det ohållbart i längden med flera mil till stallet.
Bra hagar och mycket utevistelse står annars högt på priolistan.
 
Jag bor på egen gård en halvmil från Färjestaden på Öland, men har tidigare även bott några år i Kalmar (hade dock häst uppstallad på Öland största delen av tiden även då :) ) Precis som @ameo skriver så finns det alla varianter och storlekar på anläggningar, både på ön och på fastlandet! Ska du bo inne i stan?
 
Jag bor på egen gård en halvmil från Färjestaden på Öland, men har tidigare även bott några år i Kalmar (hade dock häst uppstallad på Öland största delen av tiden även då :) ) Precis som @ameo skriver så finns det alla varianter och storlekar på anläggningar, både på ön och på fastlandet! Ska du bo inne i stan?

Just nu rekar jag bara. Men om jag bestämmer mig så kommer jag bo inne i centrala Kalmar.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Just nu rekar jag bara. Men om jag bestämmer mig så kommer jag bo inne i centrala Kalmar.
Bilen gör det mycket lättare att hitta vettiga stallplatser med mycket utevistelse. Det finns rätt gott om stall inom ca 1-2 mil från stan, sen huruvida det finns lediga platser varierar ju en del, såklart...
 
Det finns en anläggning norr om Kalmar där du kan köpa till allt så hinner du inte ut till stallet en dag så fixar de hästen åt dig. Rider i deras ridhus när jag rider för min tränare och det är ett trevligt ställe. Min kompis har sin häst där, jag har min häst på Öland.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag och min sambo har planer på att flytta till Umeå. Hur är det att ha häst där? Tips på bra stall (gärna med lösdrift alternativt...
Svar
1
· Visningar
544
Senast: Piglet82
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 981
Senast: WBanna
·
Ekonomi & Juridik Jag har två hästar, betalar 2500 för varje häst i månaden för lösdrift med full service. Skulle vilja veta om det finns billigare...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 831
Senast: nexxa
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 959
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp