Sv: hästentreprenör
När jag sökte var inte hästdelen valbar eller bortvalbar vad jag vet. Det var 80 p på helfart eller halvfart. Man kunde läsa bara 40 p men det var ingen som gjorde det, kanske det bara var företagandet de menade med det.
Men jag sökte enkom för det var en distans då jag bor långt bort. Men hela hösten var det skoldagar två till fyra dagar varje vecka och utöver det omfattande grupparbeten som krävde mer resande. Min hästverksamhet blev absolut lidande och det blev många långa dyra resor. Vi läste företagandet i höstas och de säger nu att de har räknat ut ett snitt att vi bara är i skolan 2.7 dagar i veckan eller var det var och att de räknade det som distans. För oss som reser, vi är flera, har detta inneburit höga kostnader och det hjälps inte om det kommer bli färre dagar näst år, för de ska hålla snittet. Det har redan kostt oss skjortan, och vi känner oss lurade.
Huvudsaken för mig är att de lät mig tro helt annat när jag började, och jag var noga att undersöka då jag inte kan flytta att det verkligen var på distans. Jo det var det, men sen när vi klagade (och det rätt rejält) sa de bara att det var en defintionsfråga och vi resonerade olika kring distans. Höstens kurses med entrprenörskap och marknadsföring var mycket bra, men de kurser som Vaggerydsskolan hållit i är i min mening under all kritik. Jag är mycket missnöjd med mycket kring hur de hanterat oss och våra frågor. Det kan hända de har gjort om, men jag förstår inte hur de ska lösa distansfrågan nu när de inte alls har kunnat göra det för oss. Vi ville ha föreläsningar inspelat och utlagt på nätet, men det var tvärstopp???? Få gärna skrifligt från skolan på era frågor.