Hastighetsmätare och äkta hastighet i bil (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 18)

På tal om farliga omkörningar minns jag ännu skräcken på 90-vägen, där jag pga mörk kväll samt mycket vilt vid sidorna körde 80. Plötsligt, i en kurva, kommer en bil och kör om en lastbil - som kör mot mig. Dvs nära frontalkrock för mig. Tacksam att jag faktiskt körde 80 där och då, för jag hann bromsa (hade tack och lov ingen bakom mig heller). Hoppas han kom fram i tid dit han skulle, eftersom det var så bråttom.
Jag glömmer inte stolpskottet som brände förbi min urgamla lila renault clio som kostade 7000kr med sin dyra häftiga feta bil med massa elektroniska väghållningssystem för att han tyckte att jag körde för sakta när det var riktigt djävla snorhalt och jag tog det försiktigt med tanke på underlaget.
Jag passerade honom en liten stund senare och var nog hemma i soffan med en whisky och ett flin på läpparna medans han fortfarande väntade på att nån bärgare skulle få upp honom ur diket...
 
Jag glömmer inte stolpskottet som brände förbi min urgamla lila renault clio som kostade 7000kr med sin dyra häftiga feta bil med massa elektroniska väghållningssystem för att han tyckte att jag körde för sakta när det var riktigt djävla snorhalt och jag tog det försiktigt med tanke på underlaget.
Jag passerade honom en liten stund senare och var nog hemma i soffan med en whisky och ett flin på läpparna medans han fortfarande väntade på att nån bärgare skulle få upp honom ur diket...
Samma skadeglädje som den gången sambon och jag åkte och mötte en galen omkörare. "Tyvärr" var en bil han passerade en civil polisbil visade det sig :devil: .
 
... och gärna kasta sig ut framför om de står i korsning, för att sedan köra ryckigt, ojämnt och till lägre hastighet ... :devil:
Monterade ett starkhorn och det gjorde susen när nån skulle ut i korsningen före min bil med transport. Ett tutande och de fick antigen faslig fart eller stod kvar.
 

Liknande trådar

Samhälle För "hundrafemtielva" år sedan, innan jag omskolade mig, jobbade jag som bussförare i Sörmland, men dagliga körningar upp till...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 040
Senast: MissFideli
·
Svar
248
· Visningar
9 197
Senast: Lingon
·
Samhälle I morse låg det en bil i röven på mej när jag åkte till stallet. När jag svänger av så kör den brötar den förbi. Och gissa vad det var...
21 22 23
Svar
445
· Visningar
16 230
Senast: Fetaost
·
Samhälle Igår låg jag hemma i soffan, sjuk, när jag hör hur det knackar på dörren. Jag väntar inget besök och mår inte alls bra så jag ligger...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
16 658
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp