Bukefalos 28 år!

Hastmassa Equimondo

Darby

Trådstartare
Besokte en trevlig hastmassa i helgen Equimondo . Forutom "barockridning" fanns aven korning, frihetsdressyr, mm och en massa intressanta utstallare. :)

Klart vart ett besok om man har vagarna forbi.
 
Ok, har kommer lite mer detaljer :).

Massan var i trenne dagar, men jag hade bara mojlighet att aka dit pa sondagen. Jag hade garna akt och kikat pa showen som var kvallen innan...

Anlaggningen verkar ha varit en storre tysk gard som numer ar ombyggd for hastaktiviteter av flera slag. For forsta gangen sag jag tavlingsklasser i barockridning, vilket var ratt intressant. Det var framst andalusier och lusitanos som represenderades dar. Kladerna var pa temat vaquero, om det var reglerat sa for sjava tavlingen fick jag inte riktigt koll pa. En del av ritterna var trevliga, men jag ar lite kluven vad galler sjalva tavlingsformen, kan nog yttra mig battre nar jag har lite mer koll pa hur bedomningen gar till. Ett plus for val av banan var att den lag precis utanfor huvudrestaurangen sa man kunde sitta pa deras uteservering med god mat och dryck och samtidigt se pa krumelurridning :)

Kikade aven pa en del precisionskorning (hast i par), shetlandsponnyhoppning (hindren sag ut som kaninhoppningshinder ;)), shetlandsponnykorning (enbets) samt frihetsdressyr. Jag hade garna velat se garoccha uppvisningen och visning av piaff och passage, men programmet var forsenat och jag hade inte mojlighet att stanna.

Pa utstallarsidan fanns det mesta, och jag var och klamde och kande ordentligt pa Bentaigas prylar samt en lokal karls portugisiska utrustning. Utrustning som ar handgjord ar onekligen av battre kvalitet aven om prislappen ar nagot hogre!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 244
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Åsa A
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 645
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Har blivit kontaktad av en "konkurrent" om att gruppchefen hos X vill träffa mig för en tjänst. Jag letar egentligen inte nytt jobb, har...
2
Svar
21
· Visningar
3 261
Senast: Elektronen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp