Hastskon Racer

_Viva_

Trådstartare
Denna ar ju framtagen for travare men har enligt tillverkaren anvants fa nagra galloporer med.

Vi har problem med en hast vars hovkvalitet ar usel, spricker konstant.
Denna sko ska ju vara eregonomisk och lite flexibel.
Tavlar normalt med alu skor.

Vad tror ni, ar det nagot for fullbloden?
 
Sv: Hastskon Racer

Jag tror att idén med skon är god, men att formen är anpassad efter travhovar och därför inte skulle passa en galoppör. Eller finns de i fler "modeller", kanske?
 
Sv: Hastskon Racer

Har använt dessa skor på några hästar. Problemet som jag hade var att hästarnas hovar växer mkt långsammare. Dessutom är skon smal och tunn och ger väldigt lite stöd under hoven. Som tävlingssko gillar jag den men inte att träna i. Har ibland haft en tunn sula under då en del hästar kan bli ömfotade.
 
Sv: Hastskon Racer

Köpte dessa till min häst, men hovis tyckte ej att passformen stämde. Enligt denne svår att rikta.

Själv tyckte jag den verkade fin, väger nästan inget, mer hållbar än aluminium och med bra grepp.
 
Senast ändrad:
Sv: Hastskon Racer

Vet du vad det är för material till dessa skor. Försökte hitta det på hemsidan, men jag tror att jag just nu är ovanligt fövirrad. Kan inte hitta vad de är gjorda av :crazy:
 
Sv: Hastskon Racer

Dom är gjorda av verktygsstål. Bacho sköter tillverkningen.
 
Sv: Hastskon Racer

Ja dom klarar det. Det krävs lite teknik då skon väldigt lätt fjädrar tillbaka när man slår. Många hovslager gillar inte skon och säger då att den inte går att rikta men det är inga problem med en kunnig hovslagare och rätt utrustning.
Vid tappsko riktar jag den själv och slår på till hovis kan komma och sko om.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, mitt varmblod har magrat sedan han gar pa losdrift, anledningarna ar manga men den framsta ar nog att han inte far fri tillgang...
Svar
4
· Visningar
1 135
Senast: daphna
·
Anläggning OBS langt inlagg! Mina foraldrar har en stor gard som alltid haft ett stall med 4 boxplatser som vi anvant for vara hastar (2 st). Vi...
Svar
9
· Visningar
2 030
Senast: Ramona
·
N
Hästvård Hej, En av vara hastar, ett Sovjetiskt kallblod har riktigt daliga hovar. nar jag kopte honom var han skodd med langa trakter, VALDIGT...
Svar
13
· Visningar
1 212
Senast: indra82
·
D
Ekonomi & Juridik Jag har jobbat som tranare/beridare utomlands for samma familj i nastan 6 ar. Jag trivs pa jobbet och ar god van med hela familjen...
Svar
4
· Visningar
1 595
Senast: Spunkgrodan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp