Bukefalos 28 år!

hatar disketter

Inglorion

Trådstartare
:mad: är i princip klar med hela mitt arbete för min nästa insändnings uppgift på min långdistans kurs. Max en halvtimmes jobb kvar med att kolla över allt för att vara säker på att allt är ok. vad händer? filen vägrar öppna från disketten (jag vet, transportabla minnen eller vad tusan dem heter är bättre, har inte haft råd att införskaffa något än) så klart är det här det första arbetet som BARA är sparat på disketten. varför jag inte har sparat den hemma vet jag inte, och på jobbet var det problem med utrymme på profilen så tyckte det var bättre att inte spara där.

Självklart måste arbetet skickas idag...............
väntar ivrigt på att IT killen ska komma och kolla, chansen att han ska kunna göra något är.....liten............

:cry:
 
Sv: hatar disketter

Trist att du fått lära dig den hårda vägen att man inte ska spara ett arbete ensamt på diskett :(. Disketter är ju grymt opålitliga :(
Kan du inte skaffa ett gratis konto på en webblagringssite där du kan lagra filer direkt på nätet så du kan ha en backup i sånna här lägen?
 
Sv: hatar disketter

:mad: är i princip klar med hela mitt arbete för min nästa insändnings uppgift på min långdistans kurs. Max en halvtimmes jobb kvar med att kolla över allt för att vara säker på att allt är ok. vad händer? filen vägrar öppna från disketten (jag vet, transportabla minnen eller vad tusan dem heter är bättre, har inte haft råd att införskaffa något än) så klart är det här det första arbetet som BARA är sparat på disketten. varför jag inte har sparat den hemma vet jag inte, och på jobbet var det problem med utrymme på profilen så tyckte det var bättre att inte spara där.

Självklart måste arbetet skickas idag...............
väntar ivrigt på att IT killen ska komma och kolla, chansen att han ska kunna göra något är.....liten............

:cry:
Chansen att det ska gå att rädda arbetet är rätt bra. Är disketten bara i början av slutet finns det flera enkla sätt att få ut all data från den.
 
Sv: hatar disketter

tråkigt att behäva lärs sig den vägen,men det ett grymt säkert sätt
ät att maila det till sig själv med jämna mellanrum
 
Sv: hatar disketter

IT killen lyckades rädda arbetet efter lite trixande med den, fast en del info saknades och hade flyttat runt lite granna. så nu är det helt klart och nästan skickat. Brukar i vanliga fall ha dem sparade på tre olika ställen, men det här gången var jag ju lite korkad :angel:. Sånt USB minne ska införsklaffas under veckan, hatar disketter. Har vart totalt pank i några månader + glömt bort det när jag hade pengar:D
 
Sv: hatar disketter

*host* 80-talet ringde och vill ha tillbaka sin lagringsmedia *host*

Nej men vilken tur att det inte var helt förlorat i alla fall :)
 
Sv: hatar disketter

plötsligt kom jag på vad skönt det är att inte ens ha diskettstation på min dator... och usb minnen idag kostar inte många kronor, inte en cd skiva heller...
 

Liknande trådar

Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 784
Senast: Monstermom
·
Hästvård Okej, om jag inte haft en kompis här som ögonvittna, så hade jag befunnit mig på psykakuten nu, och krävt att bli inlagd pga...
2
Svar
21
· Visningar
3 961
Senast: mimus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp