Hatatråd!!

Flyttfogel

Trådstartare
Ghhaaaaa!!! Förbannat!!!
Jag vill bara skriva av mej. Jag fyller i en blankett varje månad om begäran av föräldrapenning. Jag vill ha det så, månad för månad.
Flera ggr har jag måst ringa för att få min blankett för FK har "glömt" skicka ut även fast jag kryssat i rutan om att jag vill ha en ny blankett. Liiite irriterande varje gång.. Har försökt göra det på nätet, skaffat e-leg men det funkar inte, kan inte logga in så jag har gett upp. Iallafall..

Nu har jag suttit med räkningarna, det är tajt om pengar så jag ringde för att dubbelkolla min ersättning eftersom den inte syntes på kontot än. Nämen, FK har inte fått in nån begäran för november!!! BULLSHIT!!! :devil::mad::devil:
Jag är bombsäker på att jag skickat in den, kan svära på vad som helst!! Jag vet att jag ångrade mej lite efter att jag lagt den på lådan för att jag kanske inte skulle tagit så många lägstadagar, julklappar stundar ju. Den första tanten snäste av mej o jag fick luren i örat. Ja, jag erkänner, jag var inte så trevlig heller efter att människan i det närmaste idiotförklarade mej för att jag inte håller reda på min ersättning.. JAG!?!?! Det är ju dom som slarvat bort den!! Eller posten, eller vem det nu kan vara. :devil:

Det kommer ta tid innan jag får mina pengar för nu måste de skicka ut en ny blankett jag ska fylla i. MORR!!!

Jag har fått ringa Csn o bett dem lägga fram betalningen för mitt lån till nästa månad (:bow:) så kan vi betala de andra räkningarna, stallhyran kanske jag oxå kan få vänta lite med... Men va F-N!! Det är inte mitt fel o jag blir så förbannad, det är inte första gången FK krånglar med mej!!! Jag har blivit väldigt noga för att det inte ska bli fel, vi behöver mina pengar, men det blir skit iallafall :devil:
 
Sv: Hatatråd!!

Varför håller du på med blanketter via Posten? Kan du inte fylla i via nätet istället? Jag har aldrig haft problem med FK och föräldrapengarna, har alltid skickat in via deras formulär på hemsidan (med bank-ID). Väldigt smidigt! Och man får kvittens direkt på att man skickat in och pengarna kommer i tid. Aldrig något strul. :)
 
Sv: Hatatråd!!

VAD händer när du försöker logga in på nätete då ? Om det inte fungerar måste du först kolla så ditt e-legitimation verkligen fungerar. Det är inte alltid den gör det och då får man kontakta den bank som utfärdade detta.

Eller beror det på detta:

http://www.fk.se/tjanster/vanliga_fragor/index.php#faq_inloggning002

Jag hade problem med från början, men det var jag som hade gjort fel + att det var nåt program som var för gammalt.
 
Sv: Hatatråd!!

Det beror nog mest på den här kassa gamla datorn, det blir som i ditt exempel där o vi har försökt åtgärda. Vår nyare dator kraschade totalt efter ett åsknedslag så just nu använder vi denna gamla som har vissa störningar för sej och inte heller är riktigt frisk. (jag skriver inte härinne så ofta längre, datorn hakar gärna upp sej, loggar ut mej ideligen, jag måste uppdatera själv när jag byter sida... mm.. det tar sån tiiiid... :crazy:)

Jag har inget emot att fixa med blanketterna, jag har postlådan utanför dörren o tycker inte att det är nåt problem förutom att FK inte skickar ut blanketterna som de ska, eller som nu- skyller på att jag inte har skickat in min begäran.

Nu ordande det sej ju tills vidare, Csn flyttade inbetalningen och stallägarna är flexibla, men jag hatar när det blir fel med pengar, vi har det tajt som det är o pusslar för att få det att gå ihop och så får jag inte mina pengar trots att jag gjort rätt. :mad:
 
Sv: Hatatråd!!

Jag har hört många historier om problem med FK, det värsta var väl när BB "glömde" skicka in papper på att min bror fått barn....:eek:

det dom gjorde då var att gå till FK och "okupera" tills att det hade ordnat upp sig.

hade en kompis som var med om typ samma sak som dig, man hade skickat in papper, och sen fick man höra att "neej, det har du inte gjort"
hon sa: "jo det har jag, ta och fixa det nu och så ringer du upp när det är klart." hör och häpna, men det funkade faktiskt!! :rofl:
 
Sv: Hatatråd!!

Du har ingen skrivare med kopiator el. nån kompis med sådan så att du kan kopiera nästa blankett som kommer så har du flera och slipper be FK om att skicka nya som de tydligen har lite svårt att klara av?
 
Sv: Hatatråd!!

Åh känner så väl igen det där!! man blir galen... I mitt fall gäller det vård av barn. Pengarna kommer aldrig & till sist ringer man, och får höra att jag ej sänt in någon blankett...?? Jag är kopierings galen & kopar allt! Tur ibland.. Även när dt gällt alfakassan.

2 ggr har jag råkat ut för att de inte tänkt sig att betala ut, då de ansett att jag inte haft rätt till vård av barn, då jag ej har fast anställning utan tim anställd. Ja men vilket ekorrhjul man sitter i då, jag skulle ha arbetat men sonen blev sjuk- hur ska jag då klara mig ekonomiskt om jag inte kan få för vård av barn?

Efter intyg av arbetsgivaren så har dt till SIST gått vägen.
 
Sv: Hatatråd!!

Du har ingen skrivare med kopiator el. nån kompis med sådan så att du kan kopiera nästa blankett som kommer så har du flera och slipper be FK om att skicka nya som de tydligen har lite svårt att klara av?

det har jag aldrig tänkt på! Vår skrivare funkar inte till den här datorn men min sambo kan ju kopiera på jobbet! :) TackTack :laugh:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
839
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 295
Senast: Cocos
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jaha, idag VÄCKTE min FK-kontakt mig och sa att nu är allt godkänt i stället för att ringa efter 16, då alla gått hem. Men för att hon...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: Teilani
·
Ekonomi & Juridik Sommaren 2014 åkte vi ut och hälsade på en kollega till min mamma då möttes vi av 3 hästar som var gravt undernärda, när vi frågade om...
2
Svar
22
· Visningar
4 905
Senast: exotic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp