Hatthylle-kaos!

strawberrysylt

Trådstartare
Hjälp!

Asså, i min hall ser det ut som om det bor en familj med 12 barn, fast det bara är jag :S.

Jag har försökt rensa, men jag använder ju faktiskt hör och häpna det mesta.

Hur ser era hatthyllor och hängare/krokar ut? Jag behöver tips på smarta lösningar! Har ni t ex olika korgar där sjalar bor i en, mössor i en och vantar i en? Eller hur har ni gjort?
 
Alltså jag / vi har liknande problem men då gäller det skor
Hallen är översvämmad och vi är 2, jag och min man. Han har mycket kängor och jag har träningskor framme så vi hävdar att tusenfotingen har många skor :)
 
Vi är två vuxna och två barn i det här huset plus hunden som har sina grejer i hallen också.

Vi har tre korgar uppepå hatthyllan. En med reflexvästar (ja vi har många som används flitigt), en med mössor och vantar till mig och maken och en med lite blandat. Under hatthyllan hänger mina och makens jackor och på golvet står skohyllan där vi försöker ha de skor vi använder mest och resten i skolskåpet eller uppe i en garderob. Barnen har en liten byrå där dom har varsin låda med mössor, vantar, tjocka strumpor och fleecekläder. Vi har också en tamburmajor (heter dom väl?) där barnen har sina jackor och utebyxor. Jag har mina sjalar hängandes på den också. Hunden har sina saker i en sittpall.

Sen så har vi grovingång till källaren så mins stallkläder och andra arbets- hemmaytterkläder och skor hamnar där.
 
Hjälp!

Asså, i min hall ser det ut som om det bor en familj med 12 barn, fast det bara är jag :S.

Jag har försökt rensa, men jag använder ju faktiskt hör och häpna det mesta.

Hur ser era hatthyllor och hängare/krokar ut? Jag behöver tips på smarta lösningar! Har ni t ex olika korgar där sjalar bor i en, mössor i en och vantar i en? Eller hur har ni gjort?

Vi har ingen hatthylla, för när vi bodde på förra stället märkte jag att vi bara hängde upp precis allt där så den alltid var helt överfull och det såg fruktansvärt ut. Nu har vi ett par rejäla garderober istället, med skohyllor längst ner och galgar uppe. Ovanför garderoberna har vi lådor där vi lägger reflexer, skoputsgrejer, hjälmar m.m. Dessutom har vi en hylla med varsin låda för varje familjemedlem där vi har vantar, mössor och halsdukar. Mycket förvaring bakom stängda dörrar helt enkelt! Så trots att vi är fem i familjen, varav tre barn med enorma mängder kläder :eek: ser hallen alltid fin och undanplockad ut.:up:
 
I förra huset hade jag en liten byrå där vi förvarade vantar, sjalar, mössor och annat smått.

Nu har jag en grej från IKEA - Skubb. En hängande förvaring i syntetväv som är tänkt till garderober men som funkar på hatthyllan. Den sitter med kardborre på stången och är smal men lång och har små fack. Där knölar jag in handskar, sjalar och mössa.
29457
 
Jag verkar inte vara ensam om problemet! Att det ska va så lätt för hallen att se kaosig ut ?!?

Nu har jag en grej från IKEA - Skubb. En hängande förvaring i syntetväv som är tänkt till garderober men som funkar på hatthyllan. Den sitter med kardborre på stången och är smal men lång och har små fack. Där knölar jag in handskar, sjalar och mössa.
Visa bifogad fil 29457

Men du nåt sånt där hade kanske inte alls varit dumt! Mina kompisar föreslog nåt liknande också faktiskt... och jag har ett mellanrum mellan hatthylla o vägg som kunde blitt perfa...! Men, är den stadig? Eller åker den iväg när man stoppar i o drar ur grejorna?
 
Men du nåt sånt där hade kanske inte alls varit dumt! Mina kompisar föreslog nåt liknande också faktiskt... och jag har ett mellanrum mellan hatthylla o vägg som kunde blitt perfa...! Men, är den stadig? Eller åker den iväg när man stoppar i o drar ur grejorna?
Oj. Så har jag inte ens tänkt?

Den är ju i tyg men är ju stadig så "åker iväg" är inte ens en aspekt jag föreställt mig. Det är klart - om du knölar in saker hårt måste du kanske hålla emot när du sliter ut dem. Men annars? Näe?

Den är förstärkt upptill och i framkant så den håller formen. Jag var tvungen att gå och prova. Har en del stora sjalar inknölade och jag kunde ta ur dem utan att det bev sladdrigt eller svårt.
 
Oj. Så har jag inte ens tänkt?

Den är ju i tyg men är ju stadig så "åker iväg" är inte ens en aspekt jag föreställt mig. Det är klart - om du knölar in saker hårt måste du kanske hålla emot när du sliter ut dem. Men annars? Näe?

Den är förstärkt upptill och i framkant så den håller formen. Jag var tvungen att gå och prova. Har en del stora sjalar inknölade och jag kunde ta ur dem utan att det bev sladdrigt eller svårt.

Men vad bra!

Haha, vi som var på IKEA just idag :p... Men ska dit igen på fredag, då ska jag nog ta och köpa mig en sån!
 
Jag har två. En i en garderob också. Förvara finare handskar, småväskor och annat smått i den.

de är riktigt smarta! Rymmer en hel del iom at de är så djupa.

Ja, jag skulle kanske haft en i garderoben också... man har ju så mkt grejer som man faktiskt använder. Men tror jag börjar med en och ser hur vi trivs ihop :).

En sån blir kanske hela lösningen på mitt hall-problem? :D
Skor har jag inte så många så de får lätt rum på skohyllan :).

Däremot har jag ett till "problem" som kanske inte riktigt hör till hallen, men lite ändå... det här med "mittimellan-kläderna", de där man använt och inte vill hänga in i garderob/lägga ner i låda, men som ändå inte är redo för tvättkorgen... var gör ni av dem? :) kanske en "skubb" till dem med? :p
 
Vi har insett att förvaring är a och o för att det inte ska se rörigt ut. Stängd förvaring. I hallen har vi hatthylla och tre låga byråer från Ikea där mycket får plats men vi har ändå skor på golvet så vi ska skaffa två skoskåp också. Vi har dåligt med förvaring i hela huset så vi ska bygga en walk in closet där man kan stuva in mycket. Grejer och kaos är det värsta jag vet :yuck:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 235
Senast: MML
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 797
Senast: jemeni
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 341
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 459
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp