Havreallergi?

C

cross

Om en häst är allergisk mot havre, inte borde den då kunna äta färdigfoder som innehåller havre? Eller kan det fungera eftersom den havren är behandlad på något annat sätt?

Min häst har börjat klia sig som f*n sedan jag börjat med havre! Men det konstiga är att innan åt hon Hippo Alfa och det innehåller ju oxå havre. Men inte kliade hon sig då.

Vad tror ni? :confused:
 
Fast jag vet folk som bestämt hävdar att deras eksemhästars klåda förvärras av havre...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
216
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
619
Senast: Murray
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
336
Senast: Glimra
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 057
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp