Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Havreallergi?

C

cross

Om en häst är allergisk mot havre, inte borde den då kunna äta färdigfoder som innehåller havre? Eller kan det fungera eftersom den havren är behandlad på något annat sätt?

Min häst har börjat klia sig som f*n sedan jag börjat med havre! Men det konstiga är att innan åt hon Hippo Alfa och det innehåller ju oxå havre. Men inte kliade hon sig då.

Vad tror ni? :confused:

C

cross

Fast jag vet folk som bestämt hävdar att deras eksemhästars klåda förvärras av havre...

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6494 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästvård Tänkte bara spåna om någon här har några idéer. Min häst hostar aldrig på hösten/vintern när han står inne på box på halm och äter hö...
Svar
12
· Visningar
542
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
1 099
Hästhantering Hej! Jag har ett problem min hästs beteende har ändrats kraftigt på senaste. Jag tror att det är för att hon är stressad och inte trivs...
Svar
5
· Visningar
501
Hästvård ❌ De är en människa i mitt stall som har en nordsvensk som är !!!27!!! År. Veterinären har rekommenderat att ta bort hästen INNAN...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 997

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2021
  • Betäckningar 2021

Omröstningar