Bukefalos 28 år!

Havrepiggis

P

piggis_83

Mitt 18-åriga hbl-sto får hel havre. Problemet är att hon blir väldigt pigg av havren, finns det ngt annat man kan ge för att byta ut en del av havren? Gärna ngt som är rikt på fett/protein o med mindre energi då.
Visserligen är väl fett ganska energi-rikt, men hon har ibland problem med hullet o kan bli lite "smal" över ryggen.
 
För det första så kan man inte svara dig hur mycket du ska ge eftersom du inte skriver vad höets värden är. Men du har väl förstås inte analyserat det?! Eller?
I stället för havre så kan man ge Krafft protein, breed, soja, groov. Ja, det finns mycket på marknaden. Men gör först en analys så kan vi hjälpa dig med foderstat så din stackars häst inte blir tunn över ryggen. :D
 
Har ingen erfarenhet av sånt här, men kan kornkross vara nåt?
Tinkrarna i stallet blir för pigga av havre så de får kornkross... :idea:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
751
Senast: MiniLi
·
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 602
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 755
Senast: Fazeem
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 307
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp