Sv: Hay Day

Min dotter gör det... på sin pappas mobil...;)

Vilket resulterade i följande episod:
Mannen visste inte om att dottern laddat ner och spelat Hay Day. En kväll kom han in gåendes med stora kliv och såg ut som ett frågetecken i ansiktet;
"Nån har skickat ett SMS och säger att det är dags att hämta in äggen... vad fasicken är det här???"

Blev ett gott garv av detta! :D

Och numera spelar hon det på sin egen mobil istället...;)
 
Sv: Hay Day

Jag spelar Hay Day. Har spelat från och till i typ ett år nu eller sådär. Jag spelar när jag inte kan sova på nätterna.
 
Sv: Hay Day

Jag spelar :D väldigt beroende, är på level 57. Jag vet inte hur man hittar varann utan facebook? game center kanske?
 
Sv: Hay Day

Jag är på nivå 27. Stör mig lite på att vissa grejer är så dyra att "köpa".

En juicepress för 37 000 O_o
Så många mynt har jag aldrig fått ihop ens.

Men annars är det kul :p
 
Sv: Hay Day

Jag är på nivå 27. Stör mig lite på att vissa grejer är så dyra att "köpa".

En juicepress för 37 000 O_o
Så många mynt har jag aldrig fått ihop ens.

Men annars är det kul :p


Jag fick producera många varor och sälja det som är dyrt till att få ihop pengar till juicepress, kaffemaskin osv.
 
Sv: Hay Day

Sälj dyrt i din vägbutik, så har du snabbt ihop pengarna. Jag spelar, men har tröttnat lite, uppåt level 50 känns det som man går på tomgång, det händer inte så mycket mer.
 
Sv: Hay Day

Så många mynt har jag aldrig fått ihop ens.
Jag är på level 67 nu och har över 3 miljoner mynt. Det tar sig sen när man kommit igång. Poängen är att använda alla sina diamanter med att utöka produktionsmöjligheterna så mycket som möjligt, så att grejer produceras länge. Då har du mycket att sälja sen.

Och kom ihåg att fylla båtar för andra också, det ger bra poäng. Och att sälja det som kommer in på din tavla. Kan du inte fylla det du har på din tavla inom ett par timmar så tar du bort den ordern och så kommer det en ny du kanske kan fylla inom ett par timmar.
 
Sv: Hay Day

Kan man ta bort ordrar? Det har jag inte fattat :o

Inser nu att jag kanske är ganska usel på detta.

Mer tips tas tacksamt emot.
 
Sv: Hay Day

Japp, och så får man vänta 30 min tills det kommer en ny.

Ett annat tips gäller båtarna, det slumpas fram vad de har för order baserat på vad du har minst av i din lada. Se därför till att ha mycket av sånt du inte vill ha en order på (marmelad, mejerivaror, socker, fiskprodukter), och lite av sånt du gärna vill ha en order på (mössor, bär, etc). Då hinner man nästan alltid fylla båten på den utsatta tiden. Sälj aldrig mejerivaror eller socker till varubilen, spara dem för att förädla vidare istället. Ha alltid alla maskiner igång, djuren matade och åkern sådd hela tiden, det som inte säljs på en gång kan du spara i ladan eller sälja i vägbutiken.

När du annonserar i vägbutiken, sätt den minst attraktiva varan på annons (ägg, t ex), för annonsen kommer ligga kvar tills den varan är såld, och ju längre den ligger ute, ju fler hittar till din butik. Du kan också använda dig av vägbutiken för att locka folk till din gård när du behöver hjälp med exempelvis att återuppliva fruktträd eller fylla en båt.
 
Sv: Hay Day

Det gick plötsligt väldigt mycket bättre när jag fattat att det går att ta bort ordrar :p

Men det tar så låååång tid att få ihop mynt till att fixa fiskebåten. Blir ju otålig.
Vete är helt i min smak ;)
 
Sv: Hay Day

Vill du få ihop pengar snabbt, så sälj i vägbutiken istället, du kan ta mycket högre priser där.
 
Sv: Hay Day

kl

Sparkar liv i tråden :)

Jag har precis börjat spela, är på nivå 15, och blir så jäkla frustrerad över att hur lång tid det tar att samla ihop diamanter. Hade velat ha ett gäng så jag kan köpa den där brädan så jag kan bygga ut ladan.

Någon som fortfarande spelar? :)
 
Sv: Hay Day

kl

Sparkar liv i tråden :)

Jag har precis börjat spela, är på nivå 15, och blir så jäkla frustrerad över att hur lång tid det tar att samla ihop diamanter. Hade velat ha ett gäng så jag kan köpa den där brädan så jag kan bygga ut ladan.

Någon som fortfarande spelar? :)

Du får brädorna gratis när du gör annat på gården, så jag skulle inte lägga diamanter på det. Att ladan är så liten är frustrerande, man får försöka vara noga med vad man lägger där, och det blir ju lite bättre vartefter man kan bygga ut den.

Ibland säljer folk brädor i vägbutiken också, jag brukar få massor av dem och säljer iväg överskottet (det är skruvarna och nubben jag får vänta på), så leta igenom lite vägbutiker om du har bråttom.
 
Sv: Hay Day

Till slut fick jag tag på en i vägbutiken :)


Är det någon skillnad på vilka gratissaker man får när man skördar olika grödor?
Tycker mest jag får skruvar och muttrar, blir ett överskott så jag brukar sälja dem, snabba pengar :)
 
Sv: Hay Day

Jag började spela igår, verkar vara ett spel i min smak. Man kan skita i det ett tag utan att grejer sabbas.

Jag har inte riktigt luskat ut hur man får diamanter? Och vad de gör mest nytta att användas till? Tycker man får för många blå stjärnor, jag vill gärna bli kvar längre på varje level!
 

Liknande trådar

Fordon Numera händer det att polisen bötfäller personer som spelar extrem hög musik i bilar i städer/samhällen så att folk inte kan sova. Nu...
Svar
0
· Visningar
452
Senast: Smoothi
·
Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
918
Senast: Badger
·
Fritid När jag växte upp, hade vi en Amiga 500. Och ett Nintendo 8-bitars. Båda gick sedermera sönder, men jag älskade spelen till dom! Saknar...
Svar
18
· Visningar
624
Senast: MissFideli
·
  • Artikel
Hästnyheter Han har haft en sensationell utveckling i år och radat upp segrar och toppinsatser. Efter den förkrossande triumfen på hemmaplan i V75...
Svar
0
· Visningar
316
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp