HBO Nordic

RostKaptenen

Trådstartare
Vi skaffade HBO för ett tag sedan för att kunna se vissa serier som går där. Tittar annars mest på Netflix. Förutom att jag tyvärr tycker att hela deras layout och upplägg är rätt dåligt (det går inte att se vilka avsnitt du sett och hur långt som på Netflix, eller vilka serier du brukar se på osv.), så har det fungerat extremt dåligt de senaste veckorna.
Vi har velat se en viss serie och har nog försökt en 10-15 gånger och har kommit igenom 1,5 avsnitt på cirka en timme styck... Det kommer hela tiden upp en ruta där det står något om att det "inte går att spela upp detta just nu".
Är det fler som har detta problem? Tänkte jag ska ringa till dem och fråga om det är detta vi betalar för, att hela tiden spola oss fram genom avsnitten till där det bröts sist, eftersom HBO själv inte minns var vi slutade:rage:
 
Vi skaffade HBO för ett tag sedan för att kunna se vissa serier som går där. Tittar annars mest på Netflix. Förutom att jag tyvärr tycker att hela deras layout och upplägg är rätt dåligt (det går inte att se vilka avsnitt du sett och hur långt som på Netflix, eller vilka serier du brukar se på osv.), så har det fungerat extremt dåligt de senaste veckorna.
Vi har velat se en viss serie och har nog försökt en 10-15 gånger och har kommit igenom 1,5 avsnitt på cirka en timme styck... Det kommer hela tiden upp en ruta där det står något om att det "inte går att spela upp detta just nu".
Är det fler som har detta problem? Tänkte jag ska ringa till dem och fråga om det är detta vi betalar för, att hela tiden spola oss fram genom avsnitten till där det bröts sist, eftersom HBO själv inte minns var vi slutade:rage:
Appen tillsammans med Chromecast funkade inte alls för oss. Vi löste det med att gå in via webbläsare på datorn och kabel till tvn, och det funkade bättre.
Men vi har sagt upp den, efter att vi kollat klart på den serien vi ville se. Viaplay och netflix funkar såååå mkt bättre. Förstår inte varför HBO nordic ens har kvar sin app.
 
Jag har massa problem med netflix + chromecast. HBO + chromecast funkar ypperligt för mig. Har heller inga problem med uppspelning och för mig kommer det upp överst i appen vilket avsnitt jag var på?
 
Vi skaffade HBO för ett tag sedan för att kunna se vissa serier som går där. Tittar annars mest på Netflix. Förutom att jag tyvärr tycker att hela deras layout och upplägg är rätt dåligt (det går inte att se vilka avsnitt du sett och hur långt som på Netflix, eller vilka serier du brukar se på osv.), så har det fungerat extremt dåligt de senaste veckorna.
Vi har velat se en viss serie och har nog försökt en 10-15 gånger och har kommit igenom 1,5 avsnitt på cirka en timme styck... Det kommer hela tiden upp en ruta där det står något om att det "inte går att spela upp detta just nu".
Är det fler som har detta problem? Tänkte jag ska ringa till dem och fråga om det är detta vi betalar för, att hela tiden spola oss fram genom avsnitten till där det bröts sist, eftersom HBO själv inte minns var vi slutade:rage:

Jag fick inte HBO att fungera ens lite tillfredsställande när jag testade tidigare i år... :meh:

Förstod inte varför det var så krångligt när resten funkade, men när jag googlade så hittade jag många missnöjda användare. Det mesta i stil med att deras produktioner är :up: men deras egna alternativ för att titta på dom är :down:. Har inte bemödat mig med att försöka på nytt sedan dess.
 
Ja, HBO Nordic suger i jämförelse med sina konkurrent. Rent teknikiskt. Vi har klagat hos dem flera gånger (även i samband med att vi sagt upp vårt abonnemang), men de har bäst utbud och därför återkommer vi alltid i slutändan ändå...
 
Haha åh jag AVSKYR HBO och kan orera över det i timmar. Tycker hemsidan är helt värdelös och därför spelar det ingen roll hur bra utbudet är - jag använder det nästan aldrig.

Har nu sagt upp abonnemanget.
 
Jag hade HBO för att kunna titta på true detective men blev ju vansinnig. Det funkade uruselt så jag sa upp det snabbt som attan.
 
Syrran har HBO och när vi kollade för kanske ett halvår sen så krånglade det med uppspelningen. Jag ringde kundtjänst och problemet löstes på under 5 minuter. Han på kundtjänst sa att de hade haft en del problem som de jobbade på att lösa. I övrigt har det fungerat bra.
 
Vi skaffade HBO för ett tag sedan för att kunna se vissa serier som går där. Tittar annars mest på Netflix. Förutom att jag tyvärr tycker att hela deras layout och upplägg är rätt dåligt (det går inte att se vilka avsnitt du sett och hur långt som på Netflix, eller vilka serier du brukar se på osv.), så har det fungerat extremt dåligt de senaste veckorna.
Vi har velat se en viss serie och har nog försökt en 10-15 gånger och har kommit igenom 1,5 avsnitt på cirka en timme styck... Det kommer hela tiden upp en ruta där det står något om att det "inte går att spela upp detta just nu".
Är det fler som har detta problem? Tänkte jag ska ringa till dem och fråga om det är detta vi betalar för, att hela tiden spola oss fram genom avsnitten till där det bröts sist, eftersom HBO själv inte minns var vi slutade:rage:
Hade HBO ett tag för att prova för mindre än ett halvår sedan. Stannade ett tag och såg ett par serier.

Men jag tror jag tröttnade innan "min" serie var slut.
Upplägget på sidan är helt vidrigt dålig. Uppspelningen gick dock bra, men vi kör inte via chromecast eller så utan har en liten billig dator bara till tv:n.
Den är ungefär lika stor som en digitalbox och det tycker jag är smidigt. Gillade inte Chromecast.
 
Vi har en så kallad "smart-TV" så jag vet inte om vi använder Chromecast eller vad... Med drygt som sjutton är det! När en är van vid Netflix som alltid fungerar och som dessutom hjälper dig att hålla koll på vilket avsnitt du sett och hur långt är lätt att hitta osv. så:yuck::yuck:

Men vi vill se Game of Thrones och har nu börjat se Westworld plus att sambon ser Vikings... Får väl försöka ta tag i att ringa dem någon dag när jag är hemma och se om de kan lösa det:meh: Men skönt att veta att vi inte är ensamma i alla fall:D
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 209
Senast: Bee
·
  • Artikel
Dagbok Eller så har senaste dagarna känts i alla fall. Jag verkar ha tre känslolägen just nu; hysteriskt skratt, gråt eller apati. Stress...
Svar
11
· Visningar
1 300
Senast: Sasse
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 153
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 268
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp