P

plastik

Vad menas med det?
Sitter och kollar på olika släktingar till min hund och på vissa står det HD A och även HD C samt HD grad 2 har förekommit.

Ser ut sån här just nu :confused: :smirk:

Någon som kan hjälpa mig att reda ut begreppen?
 
HD A betyder att höfterna är utan anmärkning, dvs de är fria från dysplasi. HD C betyder lindrig höftledsdysplasi.
HD grad 2 är den gamla skalan för att mäta HD och betuder att hunden har måttlig höftledsdysplasi.

Dysplasi är när ledkulan inte ligger som den ska i ledskålen.
 
Tack så mycket! :bow:
Vet du vad som menas med Artros ua (utan anmärkning är jag ju med på men, artros?) också?
 
Artros är pålagringar och kommer av att leden inte är korrekt. På armbågarna beror det ofta på dysplasi.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 035
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 801
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 232
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 451
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Arbetsintervju
  • När ska man söka vård? Depression

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp