HD-belysning

G

Giantchill

Vad tycker ni om satsningen på HD-belysning som ska upp på 16 av landets travbanor?
Är det värt att satsa 210 miljoner på detta i dagsläget?
 
Sv: HD-belysning

Nej. Det första man tänker när man kommer till banan är inte direkt "här borde det verkligen behövas ny HD-belysning!" :grin:
 
Sv: HD-belysning

om inget drastiskt händer kommer sporten dala neråt, och vad ska de göra med skitdyr belysning på banan om den ex måste stängas ner?
 
Sv: HD-belysning

Såg just på nyheterna att Bodentravet fått HD-belysning och googlade för att ta reda på vad det är. Såklart hittade jag en buketråd. :cool:

Vad är HD-belysning? :confused:
 
Sv: HD-belysning

Det är stark belysning som man menar behövs för att kunna få HD-kvalitét på inspelningarna från travet. Kostar ruskigt mycket pengar. Något många aktiva tycker är en stor och onödig utgift eftersom banorna är bra upplysta som det är.
 
Sv: HD-belysning

Om belysningen är energisnålare kan ju det vara bättre. Men är det bara för tv-rutans skull kan man ju undra om det inte finns annat att lägga pengar på?!
 
Sv: HD-belysning

Argumentet att det skulle vara energisnålare har jag aldrig hört, men det kanske det är?
Räknar man på vad för energi det går åt att tillverka, transportera och montera upp ny belysning så länge som den andra fungerar, är det dock fortfarande inget annat är miljömässigt och ekonomiskt vansinne enligt mig.
 
Sv: HD-belysning

Vad jag tycker är underligt är att det är betydligt bättre bild på Liven i Norge (där man kan se minsta detalj) och dom har INTE HD-belysning. Undrar vad detta kan bero på?

Kan säga att vi har samma hastighet på bredbandet oavsett om vi tittar på norska eller svenska, så det kan inte berop på det iaf.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet inte om någon annan skulle tycka att det vore intressant, men funderar på om det finns några som skulle vilja dela med sig av deras...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 132
Senast: Migo
·
Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
609
Senast: Roheryn
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
636
Senast: Lady_S
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
1 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp