Headset som utlösare?

Rie

Trådstartare
Jag har en Samsung S9 och läste nyss att man kan använda headsetets volymknapp som utlösare för mobilkameran.
Det är ju fiffigt.
Jag hittar bara inte var jag gör det på mobilen,
Eller måste jag ladda ner någon app?
Eller finns det bara på iPhone?

Nån som vet?
 
Senast ändrad:
Jag har en Samsung S9 och läste nyss att man kan använda headsetets volymknapp som utlösare för mobilkameran.
Det är ju fiffigt.
Jag hittar bara inte var jag gör det på mobilen,
Eller måste jag ladda ner någon app?
Eller finns det bara på iPhone?

Nån som vet?
Har du provat att bara göra det? Iaf på min android kan man fota med volymknappen utan att ändra nån inställning
 
Där hittade jag att jag kan använda volymknappen för att ta foto.
Men det är ju volymknappen på kameran, inte på headsetet.
Har du originalheadset eller någon annan variant? Funkar volymknapparna på headsetet som de ska i övrigt?

Det ska ju liksom vara samma grej. Om du kan fota med volymknappen på kameran så borde du kunna med headsetet.
 
Har provat originalheadsetet nu, och det fungerar.
Att det billiga som köpts på CO, inte fungerar är väl
en sak men flerahundakronorsheadsetet...?

Får väl hålla mig till originalet då.
 
Har provat originalheadsetet nu, och det fungerar.
Att det billiga som köpts på CO, inte fungerar är väl
en sak men flerahundakronorsheadsetet...?

Får väl hålla mig till originalet då.

Tyvärr är det ofta så. Sjukt störande, men det beror väl på att det finns olika lösningar för Android och externa prylar är mer eller mindre kompatibla.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Gmail appen i min Samsung har plöstligt slutat avisera att jag har nya mail. Vad jag minns har jag inte ändrat några inställningar och...
Svar
10
· Visningar
565
Senast: Magnum
·
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
217
Senast: Enya
·
IT & mobiler Inte alla wifi. Vårt hemma funkar fint. Men kommunens funkar bara på 24-timmars-åtkomst. Att logga in med mitt jobbkonto funkar inte...
Svar
0
· Visningar
340
  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 856
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp