Headset som utlösare?

Rie

Trådstartare
Jag har en Samsung S9 och läste nyss att man kan använda headsetets volymknapp som utlösare för mobilkameran.
Det är ju fiffigt.
Jag hittar bara inte var jag gör det på mobilen,
Eller måste jag ladda ner någon app?
Eller finns det bara på iPhone?

Nån som vet?
 
Senast ändrad:
Jag har en Samsung S9 och läste nyss att man kan använda headsetets volymknapp som utlösare för mobilkameran.
Det är ju fiffigt.
Jag hittar bara inte var jag gör det på mobilen,
Eller måste jag ladda ner någon app?
Eller finns det bara på iPhone?

Nån som vet?
Har du provat att bara göra det? Iaf på min android kan man fota med volymknappen utan att ändra nån inställning
 
Där hittade jag att jag kan använda volymknappen för att ta foto.
Men det är ju volymknappen på kameran, inte på headsetet.
Har du originalheadset eller någon annan variant? Funkar volymknapparna på headsetet som de ska i övrigt?

Det ska ju liksom vara samma grej. Om du kan fota med volymknappen på kameran så borde du kunna med headsetet.
 
Har provat originalheadsetet nu, och det fungerar.
Att det billiga som köpts på CO, inte fungerar är väl
en sak men flerahundakronorsheadsetet...?

Får väl hålla mig till originalet då.
 
Har provat originalheadsetet nu, och det fungerar.
Att det billiga som köpts på CO, inte fungerar är väl
en sak men flerahundakronorsheadsetet...?

Får väl hålla mig till originalet då.

Tyvärr är det ofta så. Sjukt störande, men det beror väl på att det finns olika lösningar för Android och externa prylar är mer eller mindre kompatibla.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Inte alla wifi. Vårt hemma funkar fint. Men kommunens funkar bara på 24-timmars-åtkomst. Att logga in med mitt jobbkonto funkar inte...
Svar
0
· Visningar
332
IT & mobiler Min hv har infört denna app men jag har inte laddat ner den än för jag vet inte om jag behöver den. Så undrar om nån här använder den...
Svar
1
· Visningar
394
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Min telefon (iPhone SE 2020) har börjat bli slö och framför allt med en app (Happy color) blir den jättevarm och hänger sig hela tiden...
Svar
6
· Visningar
497
Senast: MissFideli
·
IT & mobiler Jag hittar inte vad jag söker och provar nu med bukes samlade erfarenhet. Det jag söker är ett headset liknande det på bilden, med lång...
Svar
14
· Visningar
1 157
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp