Headspace (eller annan mindfulness-app/klapp)

Mineur

Trådstartare
Moderator
Min mamma har börjat jobba alltmer med mindfulness vilket jag tror är jättebra för henne, och jag skulle vilja ge henne något kopplat till detta i julklapp. Jag har hört/sett en del om appen Headspace, och undrar om det är någon här som använder sig av den och kan förklara lite hur det funkar, om/hur ni tycker att det hjälpt er, osv? Andra förslag på passande presenter välkomnas också! Helst inte böcker dock, då hon redan har en del sådana på ämnet.
 
Headspace är superbra tycker jag! Ganska dyr, men väl värd det om man använder den regelbundet.

Det finns hur mycket att välja på som helst. Både enstaka meditationer med eller utan teman, och så finns det en hel hög med kurser som har teman typ stress, sömn, relationer, självförtroende osv. Jag gillar mini-meditationerna, typ 1-5 min långa om man bara vill pausa och andas en stund.

Jag har fått hjälp av appen, och borde komma igång att använda den igen... :cautious: Det finns flera tankesätt/tekniker jag tagit med mig därifrån och använder.
 
Headspace är superbra tycker jag! Ganska dyr, men väl värd det om man använder den regelbundet.

Det finns hur mycket att välja på som helst. Både enstaka meditationer med eller utan teman, och så finns det en hel hög med kurser som har teman typ stress, sömn, relationer, självförtroende osv. Jag gillar mini-meditationerna, typ 1-5 min långa om man bara vill pausa och andas en stund.

Jag har fått hjälp av appen, och borde komma igång att använda den igen... :cautious: Det finns flera tankesätt/tekniker jag tagit med mig därifrån och använder.
Vad kul att du gillar den! Jag tror verkligen att den skulle passa mamma. De har något erbjudande nu på typ 500 kr för ett år, så jag tänkte att jag kanske skulle utnyttja det. Tack för infon! :)
 
Jag har de senaste sex åren använt Mindfulness appen ifrån Mindapps. Grundversionen har funkat fint för mig som mediterar periodvis mer och mindre andra perioder.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 049
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 458
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 320
Senast: Nepenthe
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 996

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Kaoset del 2
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp