Healing i alla dess former

Hejkatten45

Trådstartare
Ny här på Bukefalos men har läst här lite till och från under ett par års tid. Men nu skulle jag vilja höra era erfarenheter kring det här med healing. Både närvarande healing och på distans.
Tankar, erfarenhet, vad tycker ni om det? Är det något som bara fungerar för vissa eller kan alla ta emot och påverkas av healing? Hur blir man en healer?

KRAM
 
Spirituella föreningar brukar ha healing kurser och där brukar man också kunna vara med och få healing av elever eller utbildade personer. Ingen aning om/hur det fungerar dock.
 
Ny här på Bukefalos men har läst här lite till och från under ett par års tid. Men nu skulle jag vilja höra era erfarenheter kring det här med healing. Både närvarande healing och på distans.
Tankar, erfarenhet, vad tycker ni om det? Är det något som bara fungerar för vissa eller kan alla ta emot och påverkas av healing? Hur blir man en healer?

KRAM

Humbug, säger jag.
Men om du vill kan jag heala lite på distans åt dig.
 
Ren bullshit.
Bryr mig inte om folk ägnar sig åt detta men tycker att det är vidrigt om folk tjänar cash på svaga personer som hamnat snett. Både när det gäller att "erbjuda tjänster" mot betalning och också anordna sk "kurser/utbildningar" mot betalning. Sen om folk sitter hemma, tänder rökelser, och luftar sina drömfångare, har seanser eller leker anden i glaset samtidigt som de kedjeröker och läser tantsnusk gör mig absolut ingenting ;)
 
Jag skulle bli healad av en bekant som gick nån sån utbildning. Först på distans, då skulle jag ligga i ett tyst och mörkt rum på ett visst klockslag. Blunda och känna hur hens tankar var riktade mot mig. Om jag somnade var det ett tecken på att vi nådde varandra på ett djupare plan och skulle förenas i drömmen.

Sen träffades vi för en healing en gång. Jag fick sitta på en stol med slutna ögon medan hen drog händerna runt huvudet på mig i långsamma cirklar och hummade.

De behandlingarna skulle "bota" (eller heala då förstås) allt från muskelinflammation till bipolär sjukdom.
Jag är glad att det var gratis, för jag hade precis lika ont och är precis lika bipolär som innan behandlingen...

Så för att citera en vis talare:
 
Ny här på Bukefalos men har läst här lite till och från under ett par års tid. Men nu skulle jag vilja höra era erfarenheter kring det här med healing. Både närvarande healing och på distans.
Tankar, erfarenhet, vad tycker ni om det? Är det något som bara fungerar för vissa eller kan alla ta emot och påverkas av healing? Hur blir man en healer?

KRAM

Det fungerar inte för någon i den mening man avser med andra metoder inom sjukvård.
 
Ibland när jag fantiserar om att jag hade en superkraft så tänker jag på hur famtastiskt det vore att kunna hela trasiga människor och djur med handpåläggning. Jag hade lätt suttit på torget och helat alla gratis som så önskade.

Men så enkelt är det inte, då hade det inte funnits någon marknad för piller eller operationer.
 
För mig fungerar det bra att somna till healing videos. Monotont och avslappnande ljud. Jag vet fler som gör samma.
Något annat tror jag inte att det funkar till
 
Ny här på Bukefalos men har läst här lite till och från under ett par års tid. Men nu skulle jag vilja höra era erfarenheter kring det här med healing. Både närvarande healing och på distans.
Tankar, erfarenhet, vad tycker ni om det? Är det något som bara fungerar för vissa eller kan alla ta emot och påverkas av healing? Hur blir man en healer?

KRAM


Jag tror att meditation/mindfullness/bön (vad du nu vill kalla det) är positivt. Ett sätt att öva sig i avslappning och att tycka om sig själv.

I övrigt ska man hålla en hälsosam distans till healers och new age-människor. Varför inte gå på vanligt massage?
 
Healing är underbart!

Jag lever med en människa som är mycket kunnig inom det naturliga och det paranormala.
Healing går inte att förklara, jag kör mycket med chakrahealing på mig själv. Men har sett resultat av både distans healing, chakra healing med flera.

Jag har varit med om saker som gör att jag tror på att det är energier runt oss och att det finns paranormal aktivitet. Men jag var helt otroende fram tills för 6 år sen då jag fick uppleva saker i allra högsta grad som inte går att förklara. Däremot finns det väldigt mycket bluff inom den världen tyvärr, jag vet några stycken i hela landet som faktiskt kan det dem sysslar med, men ser många människor som hamnar hos de som försöker tjäna pengar på att lura människor.

En seriös healare lovar inte resultat, de lovar ingenting och dem behöver ingen information alls.
 
Healing är underbart!

Jag lever med en människa som är mycket kunnig inom det naturliga och det paranormala.
Healing går inte att förklara, jag kör mycket med chakrahealing på mig själv. Men har sett resultat av både distans healing, chakra healing med flera.

Jag har varit med om saker som gör att jag tror på att det är energier runt oss och att det finns paranormal aktivitet. Men jag var helt otroende fram tills för 6 år sen då jag fick uppleva saker i allra högsta grad som inte går att förklara. Däremot finns det väldigt mycket bluff inom den världen tyvärr, jag vet några stycken i hela landet som faktiskt kan det dem sysslar med, men ser många människor som hamnar hos de som försöker tjäna pengar på att lura människor.

En seriös healare lovar inte resultat, de lovar ingenting och dem behöver ingen information alls.
Men då funkar det inte så bra på dig om man läser din andra tråd.
 
Ojojoj! Fick feeeeeeling! Är det nån som kan heala mitt envetna nageltrång på höger fot? Stortån.
Lider troligen av chackraläckage. Borde gå barfota mer för att jorda mig. Och chackraflödesmassage! How could I forget?
Om du skickar mig en bit av nageln och swishar mig ett litet bidrag till mitt hem för herrelösa trettioåriga kvinnor kan jag återkomma med förslag på behandling. Bered dig på att det kan bli både långdraget och kostsamt, chakraläckage är allvarliga saker!
 
Till TS.

Jag "tror inte på" healing.
Dock finns det personer som upplever effekter. Utifrån mitt naturvetenskapliga och medicinska perspektiv uppfattar jag det som huvudsakligen placebo-effekt och omvårdnadseffekt vilket dock inte heller är att förakta.

Känner en person som jobbar som healer. Han känner till mitt yrke och min biomedicinska skolning men hävdar gladeligen att jag är en "natural healer" och menar att jag borde utveckla den ådran... han har gett mig tips om hur jag ska gå tillväga.

En del av mig är nyfiken och vill testa (han föreslog att jag skulle "heala" mina hästar om de inte är riktigt OK), men den rationella delen av mig protesterar tillräckligt högljutt för att jag ska hålla mig till etablerad vetenskap och veterinärvård om det skulle behövas.

Healing på distans verkar i mina ögon bara korkat.
 
Och så dessa fantastiska "energier" som inte kan mätas på något vis men ändå är så kraftfulla att de kan gå från en hjärna flera mil till en annan. Eller nåt. :banghead:

Just det.
Och energi kan inte förstöras utan bara överföras i olika former (vilket visserligen är sant ur fysik-synpunkt men blir jobbigt när människor blandar ihop "psykisk energi" med fysisk d:o).
Man blandar här glatt vetenskap och pseudovetenskap/fantasier.
 

Liknande trådar

Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 748
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 867
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 945
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 375
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp