Heart rate variability - hitta skador innan dom blir allvarliga?

Topolino

Trådstartare
Hittade en artikel om hur man kan analysera "hjärtfrekevens varaitionen" (Heart rate variability) för att hitta begynnande skador på hästar innan de blir riktigt allvarliga. Länk
 
Sv: Heart rate variability - hitta skador innan dom blir allvarliga?

Där är EKG på bilden och Heart rate i rubriken! Finns definitivt med i våra läringsmål till tentan så kan säkert läsa den med gott samvete istället för att plugga... :D:angel:
 
Sv: Heart rate variability - hitta skador innan dom blir allvarliga?

WOW väldigt intressant, hmm jag vill skriva speciale nu!!! :p (och åka till USA på köpet... :angel: )
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 933
Senast: Mkb
·
Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
715
Senast: Flixon
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 258
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 319
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp