Bukefalos 28 år!

Heathrow - London

Morran

Trådstartare
Nån riktig London-veteran här som har koll på bästa sättet att ta sig från Heathrow till London?
Med bästa menar jag att smidighet går före pris.
Har väl lite koll på Heathrow Express, men hotellet ligger en bit från Paddington (Charing cross är närmaste tågstation), så det blir ändå extra pengar och bök med att byta. Är det lönt att betala för en private car? Vilket förtag ska man välja då?
Nån som har smarta tips och vad man ska tänka på?
 
Jag vill inte kalla mig veteran, men jag brukar ta tunnelbanan. Piccadilly Line går till Heathrow och för dig till centrala London (t ex Piccadilly circus).

Ja bättre flygplats hittar du inte än till Heathrow om du ska till London (bor här) ta tunnelbanan, charing Cross är ett stopp från piccadilly circus (byt till bakerloo like) Snabbare och smidigare än så kan du inte ta dig. Ingen trafik, tuben går med ca 1-2 min intervaller.

Billigaste alternativet också ;) borde maximalt gå på 5-6 pund! (Vet inte hur många zoner det är)
 
Då lutar det mot det då, tack! Har en stor resväska var, men vi är båda pigga, friska och starka :P
Är Oyster card det smartaste sättet att köpa biljett på? Heathrow ligger i zon 6
 
Då lutar det mot det då, tack! Har en stor resväska var, men vi är båda pigga, friska och starka :P
Är Oyster card det smartaste sättet att köpa biljett på? Heathrow ligger i zon 6
Det brukar inte vara några större problem med väskorna. Vi åker alltid tunnelbanan från Heathrow.
Vi har oystercard och det fungerar väldigt smidigt. Speciellt om man planerar att ta sig runt med tunnelbana/buss.
 
Ja bättre flygplats hittar du inte än till Heathrow om du ska till London (bor här) ta tunnelbanan, charing Cross är ett stopp från piccadilly circus (byt till bakerloo like) Snabbare och smidigare än så kan du inte ta dig. Ingen trafik, tuben går med ca 1-2 min intervaller...
Då lutar det mot det då, tack! Har en stor resväska var, men vi är båda pigga, friska och starka :P
Är Oyster card det smartaste sättet att köpa biljett på? Heathrow ligger i zon 6

Oyster card är billigast/bäst kostar £5 men det plus kontanter ni har kvar på kortet (tror det är upp till £10) får ni tillbaka om ni lämnar in kortet när ni är färdiga med det :)
 
Du behöver inte ens ett Oyster card längre om du har contactless (chip) på ditt betal- eller kreditkort. Apple pay funkar också på iPhone och Apple Watch om du har det!

//Londonbon.
 
Du behöver inte ens ett Oyster card längre om du har contactless (chip) på ditt betal- eller kreditkort. Apple pay funkar också på iPhone och Apple Watch om du har det!

//Londonbon.

Jag gissar dock att det kräver en Internetuppkoppling? Vissa operatörer har numera samma pris på data inom resten av EU som i Sverige men det kräver en tilläggstjänst. Utan en sådan föredrar nog de flesta att ha roamingen avstängd.
 
Inte varit på Heathrow men finns tunnelbana- ta tunnelbana. ÄLSKAR Londons tunnelbane-system. Och jag har noll lokalsinne.
 
Inte varit på Heathrow men finns tunnelbana- ta tunnelbana. ÄLSKAR Londons tunnelbane-system. Och jag har noll lokalsinne.

Jag med! I tex Stockholm får jag panik och åker fel jämt. I London är det omöjligt att åka fel, allt är så underbart tydligt och enkelt
 
Det blir tunnelbanan och Oyester Visitor card :D. De hade lite bra erbjudanden och rabatter för turister.

Har också bara bra erfarenheter av Londons tunnelbana, har bara inte tagit mig från Heathrow förut. Men det verkar ju vara valet nummer 1.
 
Jag gissar dock att det kräver en Internetuppkoppling? Vissa operatörer har numera samma pris på data inom resten av EU som i Sverige men det kräver en tilläggstjänst. Utan en sådan föredrar nog de flesta att ha roamingen avstängd.

Nej, NFC kraver inte internetuppkoppling (tur ar val det eftersom den ar i princip obefintlig i Londons tunnelbana...).
 
Har relativt nyligen lamnat Kensington for sydvastra Surrey :)

Alright :) bor i st Johns Wood nu. Men vi funderar på att flytta till hus i Hanger lane i april (finns ett som blir ledigt då) om vi inte flyttar till Sverige innan dess. Har en son på 8 månader, så det börjar bli trångt med en 1 bed! :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp