Hederspris på tävling

carlssonpataket

Trådstartare
Om ni fick önska fritt, vad vill ni helst vinna som hederspris på tävling? (inom rimliga gränser) och vad tycker ni är lagom för respektive placering? :)
Rider ni ponny/häst?
 
Om ni fick önska fritt, vad vill ni helst vinna som hederspris på tävling? (inom rimliga gränser) och vad tycker ni är lagom för respektive placering? :)
Rider ni ponny/häst?

Rider storhäst, lokalt.
Segertäcke till vinnaren
Hink med t.ex. hästschampoo, läderbalsam och Helosan/Idomin till övriga pristagarna.
Känns vanskligt att ha t.ex. grimmor eller annat med mer "fast storlek" som hederspris, då det kanske inte passar hästen som vinner det. På en storhästtävling hade en sådan grimma säkert varit i full, vilket hade varit "jätteroligt" om H.H vann, och jag då inte kunnat använda (han har alltså x-full i huvud).
 
Segertäcke är kul, svårt med storlekar ibland dock . Jag har en liten häst som alltid är för liten för täckena, liksom andra vinnare kan ha ’för stora’ hästar.
Men absolut roligast!

Schabrak är kul också! Har gett jättefina märkesschabrak som hederspris vilket var väldigt uppskattat.
Hinkar med förbruknings/bra att ha. Grimskaft, boots, lindor, päls/lädervaror etc.
Kanske handskar, hästgodis, finare borstar eller ryttarsmycken.

Dvs jag uppskattar att vinna hästprylar!
 
Rider Storhäst
Segertäcke är väl det ultimata men säger som @Magnum att schabrak är nog lika uppskattat.
Hink med förbrukningsvaror, eller en med ett par påsar chips och en god dricka (alkoholfritt) kan kanske passa?
 
Tävlar mest dressyr, C-och D-ponny bland storhäst (ibland en liten storhäst också).
Tycker att fint schabrak vore trevligt som hederspris.
Men borstar av god kvalitet är också bra.
Skulle kunna bli glad över en termos eller en "termosväska"/kylväska eller liknande, eller en picknickfilt eller liknande.
Helst användbara saker i alla fall.

Segertäcke som andra nämnt ser jag inte som en jätteattraktiv vinst, eftersom jag i stort sett inte använder täcken och det inte är troligt att täcke avsett för storhäst passar på mina ponnyer.
Grimma är helt OK hederspris.

Nu "brukar" ju inte jag vinna men jag hade i höstas turen att komma tvåa i en dressyrtävling. Jag fick rosett, plakett och en regnponcho.
Kanske inte roligaste priset i världen men väldigt bra, faktiskt, så den bor i bilen i händelse av utflykt.
 
Häst, hoppning. Segertäcke vore kul. I övrigt är presentkort på hästbutik bra! Presentkort på TDB eller en bensinstation hade varit nice, bekosta tävlingen lite helt enkelt.
 
Jag tävlar aldrig men är förvånad över att folk vill ha en grimma? Är det något man har drösvis av så är det väl det. Och hovkratsar. Jag röstar på varukorg. Festligt och vem har inte användning för kex, äpplen och Herrljungacider.

Jag tävlar inte heller men tänker som dig angående grimmor (plus storleksproblematiken). En varukorg med ätbart kan vara jättekul men även kännas tråkig för en hel del. Tänk att få det flera gånger men aldrig få något man själv kan äta på grund av allergier eller preferenser, du kan aldrig sätta ihop en korg som passar alla.

Hellre förbrukningsvaror till häst.
 
Jag tävlar inte heller men tänker som dig angående grimmor (plus storleksproblematiken). En varukorg med ätbart kan vara jättekul men även kännas tråkig för en hel del. Tänk att få det flera gånger men aldrig få något man själv kan äta på grund av allergier eller preferenser, du kan aldrig sätta ihop en korg som passar alla.

Hellre förbrukningsvaror till häst.
Tänkte inte på allergier och kostinriktningar. Det borde jag ha gjort då jag inte äter/dricker socker...
 
En gång startade jag en tävling och red de två högsta klasserna, såg ju prisutdelningen på de två lägre klasserna innan och de fick v ä r s t a presentkorgarna i vinst!
Jättestora jättefina verkligen!


När jag så lite oväntat går o vinner båda mina klasser tänker jag att fasen va roligt att vinna ett sånt pris! Eller två då!

Får i ena klasen en reflexväst och en skinnväska.
I nästa klass tänkte jag att nu då?
Ut kommer en reflexväst och en... skinnväska.
Visserligen fina lite dyrare väskor och reflexvästarna blev ju välanvända men .... vart tog presentkorgarna vägen :p

(Ja, en presentkorg hade varit väldigt uppskattat som pris tror jag!)
 
Jag har fått en påse bröd en gång. Det var inte toppen då jag är glutenintolerant. Men jag tycker fortfarande att täcken och schabrak är trevligt. Men bäst gillar jag att få tillbaka anmälningsavgiften. Så tråkigt men mycket värt då tävlingarna drar iväg ekonomiskt.
 
Jag har fått en påse bröd en gång. Det var inte toppen då jag är glutenintolerant. Men jag tycker fortfarande att täcken och schabrak är trevligt. Men bäst gillar jag att få tillbaka anmälningsavgiften. Så tråkigt men mycket värt då tävlingarna drar iväg ekonomiskt.
Jag håller med där! Därför föreslog jag presentkort hos TDB eller en mack så man kan tanka :laugh:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
552
Senast: Roheryn
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 328
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 418
Senast: manda
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 190
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp