Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

A

annafrida

Vet inte hur många av er som var på Ryttis i helgen, men är det bara jag som tycker att det inte är okej att dela ut (ett!!) nudelpaket i hederspris?! Nu kom jag i och för sig sexa, men när man betalat nästan 500 spänn i anmälningsavgift... :mad:
Ingen plakett fick man heller! Och rosetterna såg ut som något som blivit över från föregående års Stockholm Equestrian Games.
Och det var inte bara mitt pris som var konstigt, tjejen som kom trea var typ 15 år och vann ett medlemsskap i Svenska Turistföreningen. Jippie liksom ;)
Jag såg inte exakt vad segraren i min klass fick, förutom att det var en flaska i en systembolagspåse. Sen när blev det okej att ge bort alkohol i pris i idrottssammanhang?! Fattar verkligen ingenting... :crazy:

Tycker ni att det verkar vara okej priser? Hur har ni det hos er? I vår klubb har vi som "policy" att hederspriset till ALLA placerade ska minst uppgå till värdet av anmälningsavgiften.
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

Fan vad dåligt:eek:

Nej, alkohol och sport hör inte ihop! Tycker man som arrangör ska tänka på vad man kan ge bort som kan passa ALLA som kan tänkas deltaga! Det är väl bättre att ge bort ett set benlindor även omm man skulle råka ha 17 set hemma så går det ju alltid åt...
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

Ha ha ha. ett paket nudlar, låter futtigt! Hederspriser kan vara väldigt konstiga. En gång vann jag en TOM papperspåse med klass-sponsorns namn på - alltså en PAPPERSPÅSE - inte en tygpåse som man kan ha användning för. Nyligen vann jag en lokal hoppklass och jag och alla andra placerade fick ett paket våtservetter som man ska torka/putsa hovar med. Det viktigaste och absolut minimum är plakett tycker jag, ev hederspris kan vara skoj men oftast är det inte så användbart, t.ex. ett par ridsockar i stl 40-44 när man har stl 38... anmälningsavgiften tillbaka hade ju varit trevligt, men det är ju ändå den lilla kostnaden i sammanhanget. Visserligen är det ju lite mer pengar i fälttävlan men med veterinär/ambulans avgift och bensinpengar som tillkommer gör det trots allt inte så stor skillnad, då är det mer "spännande" med hederspriser, som jag tycker ska vara olika, d.v.s vinnaren ska få något finare/dyrare än åttonde placerad. Erkänn att du inte hade förväntat dig ett paket nudlar ;)
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

Jag tänker gissa på att du gick nån av 90 klasserna?

Min kompis kom 2a i lättklass men red just sin * när prisutdelningen var så jag sprang dit och tog emot...

Jag blev väldigt förvånad. Hon fick också en flaska som ja, den innehöll alkohol. Mycket konstigt tyckte jag. Sen var det de numera omtalade nudlarna. Dock vann hon även rosett, plakett och anmälningsavgift tillbaka.

Men en liten *backstageinfo* är att när jag red fram till min terräng i lättklass så stod den en grönklädd funktionär vid banan och skällde högljutt ut en person i telen för att han/hon inte hade kommit med plaketterna.
Troligen var det inte tänkt att ni skulle vara utan...

Jag har inte varit på denna tävling innan men jag visste att min vän skulle få pengar tillbaka, och jag fick ju rosetten och plaketten i handen, de andra små priserna trodde jag va lite på skoj.
Att det va de enda ni fick känns som ett skämt...:eek:
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

Erkänn att du inte hade förväntat dig ett paket nudlar ;)
Eh, nej. :o Visserligen är det min första placering i fälttävlan men jag antog i min enfald att man kanske iallafall skulle vinna en hovkrats, men det var väl för dyrt :)

Jag tänker gissa på att du gick nån av 90 klasserna?
Precis! Klass 3.

Men en liten *backstageinfo* är att när jag red fram till min terräng i lättklass så stod den en grönklädd funktionär vid banan och skällde högljutt ut en person i telen för att han/hon inte hade kommit med plaketterna.
Troligen var det inte tänkt att ni skulle vara utan...
Åh, bra att du sa det! Då tänker jag mejla dem och säga att jag faktiskt väldigt gärna vill ha min plakett.

Dessutom funderar jag lite över färgen på rosetterna. Ettan och tvåan fick samma färgkombination tror jag, och jag som skulle haft en vit fick en orange-grön-vit. Visst får man samma färger på rosetten i fälttävlan som i övriga grenar eller har jag total-missat något? :crazy:
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

Ingen plakett fick man heller! Och rosetterna såg ut som något som blivit över från föregående års Stockholm Equestrian Games.
.

...i proppen står det "Rosett, Plakett, Hederspris" så du kan nog se fram emot en plakett, däremot står det inget i proppen om hur släta eller vilka färger rosetterna ska ha :angel:

Hederspriser är det ju inte så mycket att diskutera numera, man kan få allt :bump: eller intet :eek:

Ett ohyggligt väder i terrängen för alla oss som var ute hela dagen :( men jättekul o träffa alla glada människor :D

F ö Grattis till din placering!
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

Ditt pris skulle vara ett utmärk bidrag i Havrepappas sämsta hederspris tävling. :p

Skämt åsido. Det låter helt absurt med ett paket nudlar. Tycker inte heller det är OK med alkohol.
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

KL

Ett ohyggligt väder i terrängen för alla oss som var ute hela dagen :( men jättekul o träffa alla glada människor :D

Var funktionär för första gången och slogs över att alla ryttare var så glada och trevliga. Stod så att jag passerades av såväl de som ridit som de som skulle rida. Alla verkade ha stora leenden på läpparna trots att vädret var tillräckligt för att ge en akuta depressioner. Kan inte säga att jag sett så glada på såväl hoppning som dressyr. Är Ni alltid så här inom FT..? :laugh:

Nej, jag hade inget med nudelpaket och plaketter att göra...
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

..och roligt att höra era glada tillrop! :)

Jag vet hur genomblöt jag blev av att rida terrängen, jag kan bara ana hur frusna ni måste varit efter en hel dag ute på hinder...

Cambiaso:

Japp - alltid! :D
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

Mina kläder har fortfarande inte torkat efter tre hästar i helgen.. :crazy:


Kl

Det är väl rätt så uppenbart att de har blivit sponsrade med nudlar - det är ju super att någon engagerar sig i sponsringen! Även om det kanske blev lite tokigt ändå.. Jag ska inte klaga för jag fick ett fint täcke, 1500 kr, vinflaska (som jag inte förstår vad ni klagar på - perfekt nu vid midsommar) och såklart nudlarna.
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

Vinflaska? Tja JAG hade ju gärna velat ha den men om jag nu hade varit under 18 o det hade varit priset, hur hade dom gjort då? Och alkohol o idrott hör faktiskt inte ihop. Så jag får nog sälla mig till kören av :eek: ansikten när man läser om dessa hederspriser.

Om jag inte har helt fel ska väl hederspriset motsvara startavgift, avdraget plakettpriset? En påse nudlar kostar nog inte så mycket...:cool:
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

Ska jag nämna att dom senaste upplagorna av TR har fått en ändrad skrivning :confused: gällande värdet på hedersprierna?!?! Men jag vet att en i sekreteriatet hade samma inställning (även jag) då hederspriserna diskuterades, att värdet borde uppgå till insatsen i klassen..
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

Ja nämn gärna det!;) Som jag skrev så har jag ju inte kollat i år, vad står det?

Och hur funderade ni över det här med alkohol o idrott?
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

vinflaska (som jag inte förstår vad ni klagar på - perfekt nu vid midsommar)

*Halv KL*

Detta tycker jag är riktigt upprörande. Okej, med hovkratsar och nudelpaket (:rofl:) det är ju mest roligt men alkohol är verkligen inte okej! För det första hör alkohol och idrott verkligen inte ihop för det andra är det ju inte helt ovanligt att minderåriga tävlar stor häst. :crazy:

För övrig har jag fått en kylväska från Föreningssparbanken en gång. :banana: Jag var 13 år. Jättekul:cool:
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

Champangesprut på prispallen inom motorsport mm då? Vinflaskan kan du ju alltid ge bort till någon annan i present. Kanske tålmodiga groomarna som stod ut i regnet i söndags :)

Jag har fått en gratis produktkatalog för hästfoder i FÖRSTA pris en gång. Alla andra kunde ta en likadan i kafeterian....
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

Champangesprut på prispallen inom motorsport mm då? Vinflaskan kan du ju alltid ge bort till någon annan i present. Kanske tålmodiga groomarna som stod ut i regnet i söndags :)

Champagnesprut har jag aldrig förstått öht. Och visst kan man ge bort vinflaskan, men man måste inte. Och varför skulle det göra det mer okej? "Varsågod, här får du lite dopingpreparat som du kan ge bort eftersom du inte ska använda det själv"? Idén med haderspris är väl ändå att det är till mig (alt. hästen) inte något som jag ska ge bort? (För resten så kan man ge bort andra saker med om man nu så gärna vill ge bort sitt hederspris :))
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

blir inte det typ "langning" om en under 18 vinner?

Känns som att jag fick bättre pris på KM än ni får på värsta fälttävlan :rofl:
 
Sv: Hederspriserna på Ryttarstadion... Katastrof!

Man måste inte ge bort flaskan heller ;)
Man behöver inte heller vara helnykterist bara för att man rider.
Jag är i alla fall väldigt glad för min flaska - den är perfekt att bjuda på nästa gång jag äter middag med mina icke-hästvänner :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp