Heet häst.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cavaletti
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 842
C

Cavaletti

Jag red förbi en häst idag som reds av en ung ryttare , hästen var väldigt het och reds på hackamore. (Inte speciellt skonsamt för nosryggen) jaa , så kom hästen i galopp bakom mig och ryttaren fick inte stopp så hästen red in i min new forest. Hästen trampade min häst som nu är halt. Efter händelsen fortsatte ryttaren att gallopera förbi mig, trots att jag ropade på ryttaren och bad henne sakta ner. Knaaas. Får man göra såhär?

Sv: Heet häst.

tror du verkligen att hon gjorde det medvetet då?
Hästen kan ju ha stuckit med henne, och då har man inte så mycket att säga till om :smirk:

Hästen kanske helt enkelt stack? Även om min häst är väldigt lydig (oftast) så har jag inte så mkt att säga till om ifall han sticker.

Tja, förmodligen hade hon ingen koll (speciellt om hon hade hack...)

Men jag tycker att det är en oskriven lag att man saktar av till skritt vid möte och frågar om det är ok att rida förbi, annars tar man en annan väg.
Jag hade själv varit fly förbannad om min häst hade blivit halt pga. något sånt. :smirk:

Du skriver själv att det var en liten ryttare på en heeet häst, och då ser jag det som ganska troligt att hästen "stuckit" med henne. Och på en häst som sticker - ja då är det ofta bara att hålla i sig.

Givetvis tråkigt att din häst gjorde illa sig, men det var förmodligen inte medvetet från den lilla tjejen. Dessutom - läser ditt inlägg lite noggrannare: du skriver att DU RED FÖRBI detta ekipage. Kan det inte vara så att när du red om henne så ville hennes häst följa efter?

Träffar du på tjejen igen kan du givetvis prata med henne, men jag tycker inte att man helt och hållet ska lägga skulden på henne. Allt för ofta ser man för små ryttare på för stora och starka hästar.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 688
Senast: Freazer
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 201
Senast: Mia_R
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 833
Senast: AbCdE
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt... 2
Svar
24
· Visningar
4 956
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II
  • Tratt och vattenskål