Bukefalos 28 år!

Hej va det går!

Lilljessicah

Trådstartare
Går eran tid lika fort som min? Jag tycker mig minnas att jag alldeles nyss hämtade hem mitt lilla 8 veckorsknyte.

Men på något sätt har det hunnit gå hela 4 månader och vägen hit har verkligen varit lättsam.

Han har varit en riktig mönstervalp som inte har ställt till med något som valpar brukar ställa till med, jag har nog aldrig haft en sådan lyhörd och lättsam valp.
Men någonting ska man väll få för allt arbete man lagt ner på dom andra två som man fick för sina synder? ;)

Jag har stora planer för den lille herrn och ser fram emot många år med tävling, träning och andra spännande äventyr!

Ett stort grattis till min Iver och hans kullsyskon som idag blir hela 6 månader!

4.jpg


16.jpg


Älskade valp! :love:
 
Sv: Hej va det går!

Grattis!!:D
Åh, så söt man får vara!
 
Sv: Hej va det går!

Vår Sammi blev 1 år för bara någon vecka sen och när jag kollade på gamla bilder så kunde jag knappt tro mina ögon! Vad liten han var! :) När man är så nära impå så ser man knappt att de växer.

När vi hämtade honom:
079.jpg


1 år:
090308-1653.jpg


Förlåt om det blir stora bilder.
 
Sv: Hej va det går!

Oh herregud!

Men jag håller med. Mammas schnauzer Nisse är så stor nu så att det är inte klokt. Han måste väga en 5-6 kg? 12 veckor är han..

Min lille skitstövel tyckte jag har vuxit , kollade på honom igår och tänkte att "nej nu är lillskiten stor ju!" :D ...även om han aldrig kommer att bli riktigt stor :angel:

Vad fin iver är! Brukar inte alls gilla Golden, men jag kan nog dra mig så långt att tycka att han nog har ett ganska vacker huvud :);)
 
Sv: Hej va det går!

Han har varit en riktig mönstervalp som inte har ställt till med något som valpar brukar ställa till med, jag har nog aldrig haft en sådan lyhörd och lättsam valp.

Ska vi byta..? :angel:

/R_C vars 1åriga hund inte blir vuxen snabbt nog och senast idag tuggade sönder sladden till datormusen, vilket bara är en av alla de tusen saker hon tuggat sönder. Hon har ätit upp saker för mer pengar än jag köpt henne för.:devil:
 
Sv: Hej va det går!

Ja tiden bara flyger iväg! Var ju nyss jag hämtade hem lilla valpen och insåg nyss att hon fyller 2 år i augusti! :eek: Förstår inte vart tiden har tagit vägen. Min hund bet som valp aldrig sönder någonting, ruskigt skönt! Eller jo när hon var 6 månader så bet hon sönder ett par skor som jag aldrig hunnit använda! Men då tror jag att hon protesterade mot att jag jobbade för mycket, även om min fd sambo var hemma med henne, men han dög väl inte lika bra som jag! :D

Däremot har min kompis hund bitit sönder det mesta som kan bitas sönder! Fjärrkontroller, skor i mängder, påsar, toarullar, pass, knivhandtag, slangar, stolsben osv. Hade nog aldrig orkat ha en sådan hund! :o

Pixbox fungerar inte nu men kan kanske lägga in bilder sen om jag orkar! ;)
 
Sv: Hej va det går!

Däremot har min kompis hund bitit sönder det mesta som kan bitas sönder! Fjärrkontroller, skor i mängder, påsar, toarullar, pass, knivhandtag, slangar, stolsben osv. Hade nog aldrig orkat ha en sådan hund! :o

Wahidahs lista på söndertuggade saker:
Två dyra mattor. En lädersoffa. En tygsoffa. Matbord + stolar. Säng + bäddmadrass. Datorstol. Tapet. Golv (var litet hål efter förra hyresgästen, W gjorde hålet större). Blyerspennor. Papper + tidningar. Påsar. Lipsyl + hudkräm. Mobilladdare. Datormus. Soptunna i plast. Växter. Minneskortsläsare... Hm.. jag har säkert glömt någonting.
 
Sv: Hej va det går!

Oj jisses! :o Vad har du gjort för hemskt för att förtjäna ett sånt "monster"? :D Tur att din hund är så vacker, annars hade hon nog legat ute på blocket för länge sen?! ;)
 
Sv: Hej va det går!

Tur att din hund är så vacker, annars hade hon nog legat ute på blocket för länge sen?! ;)

OM det är tur för henne att hon är vacker.. Damn, jag är så less på henne!
Man brukar dock säga att "så vild som en saluki är som valp, så lugn blir den som vuxen" (och det har stämt på så många hundar att jag är beredd att vänta ett tag för att se om hon lugnar sig..)

Vad jag gjort för att förtjäna det vetetusan, men jag lyckas alltid fastna för trassliga djur. Problemhästar som stallpersonal inte alltid vågade hantera, hundar med problem på ett eller annat sätt, vänner med problem, egna problem i mängder... Jag har väl gjort något mycket dåligt i ett tidigare liv. Varit massmördare eller liknande :angel:
 
Sv: Hej va det går!

Haha ja det verkar inte bättre! :D Antar att du räknar dagarna tills hon blir äldre och lugnare! Vet inte vad för gott jag har gjort när jag fick en så lugn och fin hund, terrier ännu! :p
 
Sv: Hej va det går!

Bara ett halvår kvar, sedan BÖR jag märka att hon lugnar sig och om ett år lär hon vara "lugn". (andra salukis jag kommit i kontakt med har börjat lugna sig tydligt vid 1½ års ålder och varit "vuxna" vid 2 år...)
 
Sv: Hej va det går!

Grattis!!:D
Åh, så söt man får vara!

Han tackar och bockar!

Vad fin iver är! Brukar inte alls gilla Golden, men jag kan nog dra mig så långt att tycka att han nog har ett ganska vacker huvud :);)


Jamen alltså, jag förstår inte vart tiden tar vägen? Herregud, vi får ju tävla om 4 månader.:angel:
5-6kg, tss, Iver väger 19 nu!!
Hihi, ja liiite fin tycker du väll allt att han är.;)


Red_Chili;

:eek:

Göta petter, blocket? :angel:
Iver har inte rört en pryl! *nöjd retstickesmiley* :p
 
Senast ändrad:
Sv: Hej va det går!

I skrivande stund sover hon, så det dröjer nog någon minut innan hon är redo för blocket igen :p

Herregud, jag har ju glömt säga grattis till Iver nu när jag beklagat mig över min dåre. Pussa på nosen från mig.
 
Sv: Hej va det går!

I skrivande stund sover hon, så det dröjer nog någon minut innan hon är redo för blocket igen :p

Herregud, jag har ju glömt säga grattis till Iver nu när jag beklagat mig över min dåre. Pussa på nosen från mig.

Hihihi, du får tänka att snaaaart så blir hon "vuxen". ;)

Han tackar och bockar och skickar lite förstånd åt din huligan.:D
 
Sv: Hej va det går!

Går eran tid lika fort som min? Jag tycker mig minnas att jag alldeles nyss hämtade hem mitt lilla 8 veckorsknyte.

Men på något sätt har det hunnit gå hela 4 månader och vägen hit har verkligen varit lättsam.

Han har varit en riktig mönstervalp som inte har ställt till med något som valpar brukar ställa till med, jag har nog aldrig haft en sådan lyhörd och lättsam valp.
Men någonting ska man väll få för allt arbete man lagt ner på dom andra två som man fick för sina synder? ;)

Jag har stora planer för den lille herrn och ser fram emot många år med tävling, träning och andra spännande äventyr!

Ett stort grattis till min Iver och hans kullsyskon som idag blir hela 6 månader!

4.jpg


16.jpg


Älskade valp! :love:

Då är våra valpar lika gamla. Min blir 6 mån på mondag.
Också en underbar liten valp. Så lättlärd.
Har lite bus i benen , men gör snäll
grattis
 
Sv: Hej va det går!

Grattis Iver, din lilla snygging! :love:
Vad skönt för dig att ha fått en riktig mönstervalp, själv vet jag inte riktigt vad det ska bli av mitt busfrö som fyllde hela 10 veckor igår. Helt sjukt hur snabbt tiden går, och så hon växer :eek:! Mama mia...
 
Sv: Hej va det går!

Jag står helt oförstående till att tiden rejsar på såhär jag med, svisch säger det bara!

Hur går det med din lilla klutt då?:)
 
Sv: Hej va det går!

Hm, jadu, det går och det går :D. Jag har fått börja köra en del ledarskapsgrejer med henne då hon gjort mindre utfall och morrat (9 veckor gammal, hua :crazy:) men just nu går det faktiskt framåt! Ska börja en valpkurs när hon är 12 veckor förhoppningsvis så då ska jag väl få lite fason på henne!
 
Sv: Hej va det går!

Han är verkligen riktigt fin din Iver. :) Han påminner väldigt mycket om Billie till utseendet, men tur är för dig uppenbarligen inte till sättet. :D

Grattis!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 329
Senast: Mabuse
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 376
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Hola! Så, förra året körde jag och min fästman + doggo nr 1 från England (där vi bor) till Sverige (där alla andra bor, haha!). Det...
Svar
9
· Visningar
2 994
Senast: AraSlei
·
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 587
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp