JulleBulle

Trådstartare
Jag undrar om nån vet hur jag kan rida en super snäll häst som är bara 4 år! Han är en travade som har opererat sig i halsen så han orkar inte springa så mycket tror jag. Men jag vet inte om jag ska ta det lugnt med honom. Om ni har förslag skriv gärna till mig då:)



Bye!!!
 
Sv: Hej!

Ett tips kan vara att fråga hästens ägare hur denne ska ridas. Förhoppningsvis har h*n koll, då slipper du oroa dig!
 
Sv: Hej!

du ska inte rida en häst med en skada som inte är läkt. detets skule iaf inte jag göra. prata med ägaren o skaffa dig kunkskap om skadan o vad den innebär..

sedan när hästen är bra kan du rida enl vets o ägarens ordination.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: Anna-KarinO
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 957
Senast: iNHALE
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
749
Senast: Nova123
·
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
1 991
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp