B

**BORTTAGEN**

jag undrade om ni badade era ketter för såfal är det mycket plågeri hejsvejs :)
 
japp han badas då han är lortgris.
Ja oj vad han plågas.
 
Eh, va? Menar du att det är plågsamt för katterna att bli badade?
I så fall, kan du inte berätta det för min katt så att jag får duscha själv i fortsättningen!? Han tycker nämligen att det är kul att rusa runt med sina leksaker i duschen när jag står där (vadå tassmärken runt hela lägenheten sedan)...
 
blir du också sur nu då på mig eller för alla andra blir ju det jag tycker det bara är synd om dom :cry:
 
DU anser det vara otrevligt för katterna så därför är det plågeri???

Jag badar inte mina katter om de inte lyckats gegga ner sig med något de inte borde ( t ex lyckades en katt trilla ner i ett tråg med spillolja..)

En av mina tidigare katter brukade bada i bakaret med mig då. Han hoppade självmant i, simmade några varv, satte sig sen på badkarskanten en stund och dök sen i igen. Om han inte fick bada klöste han sönder badrumsdörren.

Men han kanske var självplågare? ;)

Att jag inte badar mina katter är för det är inte utställningskatter, och de håller pälsen ren och trevlig utmärkt själv. Skulle det behövas skulle de badas dock.

Fast jag måste ju erkänna att lillhunden ser mer plågad ut när hon ska bada än badkarsbadande katten gjorde ;)
 
Japp,alla sex.....hanarna med YES!!! diskmedlet alltså..... :devil:

Minst en gång i månaden.... :smirk:
Det inte synd om dem ,det är synd om mig.....dyblöt lägenhet får jag på kuppen.....o arga blickar från katterna... :smirk:
 
Näe, sur blir jag inte jag tycker bara det var ett lite märkligt uttalande...

Det finns katter som tycker om att bada (min), det finns katter som av en eller annan anledning måste bada (utställningskatter och sådana som trillar i spillolja) men så finns det ju självklart katter som varken tycker om att bada eller har behov utav det.

Men att påstå att det är djurplågeri, nej... Min katt spinner när man schamponerar honom, så inte lider han så värst i alla fall :smirk:

Så mitt förslag är att du hittar något värre att bekymmra dig över, katter som inte blir avmaskade trots att de har mask, honor som får kull på kull som slås ihjäl för att ägarna inte ids kastrera osv. Det finns så mycket som är tråkigt med folks djurhållning att jag anser det löjligt att gå i taket över att folk badar sina katter.
 
Vad är det för ett allvetarmonster som kommit hit, det är inga problem att bada katter :confused:
 
...hahahah...säger hon med flufftussar.....de orkar väl inte röra sig med 8 kilo blöt päls..... :angel: :D
 
nej men allvarligt talat. klart att alla här badar sina katter med ajax VARJE dag. det är ju det enda "rätta" och "bästa".
(inte alls ironisk, nej då!)
 
vadå ironi.....jag gör det ....vim är bra men de mister lätt sin glans då.....man får lägga i lite vax efteråt,så löser det sig. :smirk:
 
:eek: men hallå!! tror du inte att det är farligt för katten?? :confused:
att man använder ajax det kan jag förså men vim...
 
Jag duschar mina katter, det har jag lärt dom sedan dom var små. Idag kom min helvita katt in och han hade nog bajsat på sig själv, för frambenet och lite under magen var fullt med bajs, då sa jag till min kisse att det var bara sätta sig i badkaret och sluta skrika eller bli lägga sig i tvättmaskinen. Han valde badkaret och fick vackert sitta medans jag gnorde in han m grönsåpa.

Kram Favina :bump:
 

Liknande trådar

L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
2 943
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag hörde på BBC nyligen att det är problem i brittiska nationalparker pga hundar, med fästing/lopp-medel typ SpotOn, som badar i sjöar...
Svar
15
· Visningar
785
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan hejsvejs jag är intresserad av att veta vad ni har för grejer i ert stall och till era hästar. skulle vara bra att veta vad man...
Svar
18
· Visningar
1 097
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Hej, Någon som har erfarenhet av vad detta kan vara?
Svar
6
· Visningar
454
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp