Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

M

Mhiloy

Har hört att det är farligt att ha höns nära hästar..
någon som har efarenhet av detta?
hört att de kan sprida farliga sjukdomar..

tacksam för svar.. :d
Tessan

Sv: Hej!

Höns kan ha hönslöss/kvalster som kan orsaka fruktansvärd klåda på häst, och det kan smitta om de vstas i samma utrymmen. HÖns dammar även väldigt mycket när de flaxar omkring och damm är ju inte bra för hästarnas luftrör.
Men att ha höns och hästar på samma gård bara de bor i olika hus ska nog inte vara några problem. Så har vi iallafall (hönshuset ca 20 meter från stallet och hönsen går fritt i hästhagen/trädgården)

R

rosita

Sv: Hej!

Vi har inte hönsen i samma byggnad,men de går fritt och de går gärna in i stallet o hälsar på.Det brukar alltid va nån höna som hittar ett bra ruvställe bland halmen.Om man sköter hönsen bra o mockar till dom ofta så har jag ialla fall aldrig haft några problem med dem o hästarna.

mvhR

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5936 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästvård Nu innan hästarna ska till sommar hagarna tas träckprov. Vi fick tillbaka våra idag, ena har 250 blodmask och den andra 450 blodmask...
2
Svar
21
· Visningar
685
Hästvård Jag har en fråga, kan man förebygga fång? Och vad är det som gör att hästarna får fång? Har alltid hört att de bara är hästar som är på...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
3 106
Hästvård Senast igår så var mitt 10-åriga sto svullen över nosen. Hon var varm där men visade inget så när vi kände osv. Hon var väldigt låg även...
Svar
11
· Visningar
860
Hästvård Idag när jag tog in mina hästar, var båda deras höger/ hovar lite lite varmare än de andra. Alltså en av dem har en varm vänster hov...
Svar
4
· Visningar
278

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckningar 2021
  • OS-laget

Omröstningar