Hejsan svejsan!

hundvalpen

Trådstartare
Jag går i nian o ska praoa. Vill helst vara på nåt djurrelaterat. Har kollat de lokala veterinär kliniker som dock hade 18-årsgräns. Har ni något förslag? Själv har jag: travbana eller kanske mariebergsskogen (bor i Karlstad). Har ni några åsikter kring mina förslag eller egna så hjälp mig. Hr erfarenhet av hästar (har själv en) och har gått travskola och ridskola. Men har helt glömt hur man selar, är det ett måste om man jobbar på travbana? Min mamma har tidigare jobbat på en travbana i 15 år och berättade ungefär hur det var men undrar om någon mer vet vad man får göra etc. Tack på förhand! :)
 
Meningen med prao är väl delvis att man ska lära sig saker så kan du inte sela ber du bara dem visa dig hur man gör.
 
Är du beredd att pendla lite så kolla med distriktsveterinärerna i Kristenehamn. Nu är det visserligen rätt många år sen jag gick i nian, men jag praoade där då (bodde i Karlstad). Var en eller två dagar på kliniken i Kristenehamn, övriga dagar höll min handledare till i Molkomstrakten har jag för mig, så då blev det inte så lång pendling utan jag blev upplockad av henne någonstans på vägen dit.

Som sagt, längesen och de kan ju ha en annan policy idag (om de ens finns kvar), men kan ju vara värt att kolla upp. :)
 
I åttan praoade jag på en mjölkgård. Mest för att det var enklast, det var min farbrors gård och vi var grannar. :D
 
Jag går i nian o ska praoa. Vill helst vara på nåt djurrelaterat. Har kollat de lokala veterinär kliniker som dock hade 18-årsgräns. Har ni något förslag? Själv har jag: travbana eller kanske mariebergsskogen (bor i Karlstad). Har ni några åsikter kring mina förslag eller egna så hjälp mig. Hr erfarenhet av hästar (har själv en) och har gått travskola och ridskola. Men har helt glömt hur man selar, är det ett måste om man jobbar på travbana? Min mamma har tidigare jobbat på en travbana i 15 år och berättade ungefär hur det var men undrar om någon mer vet vad man får göra etc. Tack på förhand! :)
Zooaffär?
 
Jag går i nian o ska praoa. Vill helst vara på nåt djurrelaterat. Har kollat de lokala veterinär kliniker som dock hade 18-årsgräns. Har ni något förslag? Själv har jag: travbana eller kanske mariebergsskogen (bor i Karlstad). Har ni några åsikter kring mina förslag eller egna så hjälp mig. Hr erfarenhet av hästar (har själv en) och har gått travskola och ridskola. Men har helt glömt hur man selar, är det ett måste om man jobbar på travbana? Min mamma har tidigare jobbat på en travbana i 15 år och berättade ungefär hur det var men undrar om någon mer vet vad man får göra etc. Tack på förhand! :)
Det finns så mkt annat du kan hjälpa till med i travstall utan att sela på. Så det brukar gå bra.
 
I den åldern praoade jag på ridskolan. Det blev inte så jättemycket hästkontakt eftersom jag var där på förmiddagen då de var ute, men det går säkert att anpassa efter vad som funkar för dig, om det skulle vara aktuellt.
 
Är du beredd att pendla lite så kolla med distriktsveterinärerna i Kristenehamn. Nu är det visserligen rätt många år sen jag gick i nian, men jag praoade där då (bodde i Karlstad). Var en eller två dagar på kliniken i Kristenehamn, övriga dagar höll min handledare till i Molkomstrakten har jag för mig, så då blev det inte så lång pendling utan jag blev upplockad av henne någonstans på vägen dit.

Som sagt, längesen och de kan ju ha en annan policy idag (om de ens finns kvar), men kan ju vara värt att kolla upp. :)
Går tyvärr inte då jag inte har någon som helst möjlighet att åka dit tyvärr :(
 
Hunddagis, ridskola (kolla gärna de lite mindre typ westernridning eller islandshästridning om du har dålig erfarenhet av de större), bondgård, naturbruksgymnasium, zooaffär.
 
Har hört mycket dåligt om att praoa på ridskolor så är inte helt hundra på den :/
Va skulle va dåligt med det? Den ridskolan jag rider på är väldigt populär att praoa på. Sen bara för man hört dåligt så betyder inte det att alla är dåliga, det får man se sig om och ta en titt på de ridskolor man har runt sig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp