Z

ZitaGolden

Vet inte om det är så vanligt med presentationer här inne, men iallafall...
Jag är en tjej på 22 år och bor me föräldrar på landet i den småländska skogen. Är en stolt matte till en fyra år gammal goldentik vid namn Zita:love: :love: . Tillsammans kör vi lite lydnad och viltspår. Har länge kollat efter nästa val av ras så bli inte förvånade om en sådan tråd dyker upp här snart. Annars ha de gött!
 
Sv: Hejsan!

Hej!

Nej inte så vanligt med presentaion vad jag vet men jag är oxå rätt så ny här.
Men de var trevligt att läsa:)

Även jag spanar runt efter en annan ras. min hund är 9 år om 11 dagar.

Hoppas att du ska trivas här. :banana:
 
Sv: Hejsan!

Tack för inlägget:) ...får man fråga vad för ras du har?
 
Sv: Hejsan!

23-årig tjej från Sthlm, Årsta. Bor tillsammans med mina två dvärgschnauzrar, Nikita 4 år och Leia 1 1/2år, samt en pojkvän. Nikita är förhoppningsvis dräktig (parad idag) så då blir det valpar till sommaren som dock hennes uppfödare ska ha. Leia ställer jag ut en del och kanske startar vi lydnads ettan i år, sedan i höst ska hon paras och få valpar.
 
Sv: Hejsan!

Låter som en härlig hundras! Tränar du nåt me h*n eller är h*an mest till sällskap?
 
Sv: Hejsan!

Åååh, nu blir jag riktigt avis. Valpar:love: :love: Lova att du lägger in bilder på dem om de blir några.
 
Sv: Hejsan!

Hejsan.
Är stolt ägare ihop med min man till några amstaffar i olika åldrar.
Började ställa ut för första gången föra sommaren & ska fortsätta även denna :D

Sen hoppas jag att tävlingsnerverna ska låte mig börja tävla lydnad oxå.
Då vi tränat det ordentligt några år.

Vi bor ihop med våra barn & kaniner på landet, där vi trivs jätte bra.
 
Sv: Hejsan!

Låter jättekul och vad mysigt med kaniner också! :)
 
Sv: Hejsan!

Låter som en härlig hundras! Tränar du nåt me h*n eller är h*an mest till sällskap?
Numera är han mest sällskap.
Har gått flera lydnadskurser både bruks och tävlingslydnad.
Kört agility med honom och testad på vattenarbete.

agility med denna stora hund va fantastiskt att se.
Då är inte bildäcket stort....:D
 
Sv: Hejsan!

Hej, hej! *Vinkar*
Jag är också ganska ny här! :bump:
Vi har också en Zita här hemma :love: :) !! En ljuvlig schäfertik som blir fyra år i sommar. Har gått lite lydnadskurser med henne men nu är vi mest ute och tuffar runt i skogen (kör en del spår och sök).
Vi väntar hem våran andra hund till sommaren -en 2-årig spanielmix som vi ska adoptera från ett hundhem i Portugal. En tik som förmodligen ska heta Saga. (Lääängtar :love: :love: !!!)
 
Sv: Hejsan!

Va kul med en till Zita och vad roligt att ni ska skaffa en tll hund. Har Ni hittat på ett namn till h*n än?
 
Sv: Hejsan!

Hejsan!
Välkommen hit :)

Även jag är 22 år gammal och har 2 hundar. Vi brukar åka på en del utställningar ibland. Snart börjar vår allmänlydnadskurs (behövs verkligen, idag är hundarna gratis:angel: ) och ibland åker vi på hundträffar med Upplandsgänget :)
 
Sv: Hejsan!

Hej Hej! *Vinkar*
Är en snart 20 årig tjej bosatt i sthlm. Bor nu ihop med min underbara pojkvän tillsammans med våra 2 hundar,en pekingese tik på 7½ år och en (omplacerings) schäfer hane på snart 9 år. Pekingesen är min sedan tidigare,och schäfern har vi skaffat ihop. Vi ska snart utöka vår familj med både en katt och en bruksschäfer.:bump: *längtar såååå*

Lite bilder är ju alltid kul...

schäfer gubben

http://i26.photobucket.com/albums/c146/HappySuprise/hundar/S1031217.jpg

prinsessan min

http://i26.photobucket.com/albums/c146/HappySuprise/hundar/S1031023.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Hejsan!

Saga funderar vi på som namn åt nya lilla prinsessan (efter tips vi fått på namn här på Buke :) ).

Jag kanske skulle nämnt att jag heter Anna, är 26 år och bor tillsammans med sambo, djur och en 2-årig son. Har hund, katter och häst! :angel: :D
 
Sv: Hejsan!

Hej

Välkommen hit:) Såg att du bodde i Rydaholm, det gör jag oxå;)
Själv är jag 16 år och min mamma föder upp LH Collie. Vi bor i "byn" Hjortsjö, du kanske vet vart det ligger?
Hoppas du kommer trivas här:D
 
Sv: Hejsan!

Vad kul med en till Rydaholmare, men du bor ju inte så värst långt ifrån mig ju:) (bor i Luveryd).
 
Sv: Hejsan!

Hejsan!

Johanna heter jag, Skåningen som blev norrlänning! Jag är 20 år. Jag bor i Lycksele, med min sambo och våra hundar, en Schäfertik, Hizza, och en blandras luns, Birk.

Vi letar hus för fullt, och har hittat ett, som ligger nästan uppe på en bergsknalle, utan grannar! :banana: Så snart är det förhoppningsvis vårat!

Schäfern, snart 5 år:


http://s152.photobucket.com/albums/s190/Jolanta_album/?action=view&current=Semester086.jpg

Birk, 2,5 år:

http://s152.photobucket.com/albums/s190/Jolanta_album/?action=view&current=Semester075_edited.jpg

Å så en bild på mig:

http://s152.photobucket.com/albums/s190/Jolanta_album/?action=view&current=DSC00416.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Hejsan!

Är en 23-år, äger en Vit Herdehund på 1 år:love:
Vi gör allt tillsammans men tränar målmedvetet för viltspår, lydnad och ställer äver ut.

Syrran äger en kullbrorsa :D
Bilder finns på vår hemsida!
 

Liknande trådar

Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 778
Senast: Varmblod90
·
Övr. Hund igår för nio år sedan så smet jag ut i diskrummet på mcdonalds i backaplan och struntade i att chefen gnällde över att man inte fick ha...
Svar
7
· Visningar
1 476
Senast: Calazirya
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 156
Senast: Lilahnee
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 448
Senast: Tinuri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovröta
  • Nybörjarponny!
  • Katastrofalt ihopsläpp? Hjälp!

Omröstningar

  • Lådcykel istället för bil?
Tillbaka
Upp