Helinackordering hyra?

M

Moppe

Vad kan man ta i hyra för helinackordering? All skötsel ska ingå, mat och andra utlägg vid sidan av. Vad är skäligt för det jobbet?

P

Pyrusan

Tycker det beror på en hel del vad man kan ta i hyra.
Hur stallet ligger geografiskt?
Finns det upplyst paddock eller ridhus?
Hur stora är boxarna resp hagarna?
Finns det tillgång till spolspilta?

Hur mycket "lyx" finns det alltså? ;)

M

Moppe

Ja här kanske inte är så mycket lyx mer än spolmöjligheter men i det här fallet så bryr sig ägarna till hästarn inte då de inte kommer att vara här. De är på resa och blivit försenade några veckor.

B

**BORTTAGEN**

Förra våren betalade jag 2.500:- för helinackordering, tyckte det var ett överkomligt pris.

Kan tänka mig att du får räkna lite på vad det kostar med kallhyra (500 kanske) och så vad det kostar i foderväg och sen lägga på några hundralappar för jobbet du gör.

/Hippo

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att börja hyra ut ett rum i min lägenhet genom Airbnb för att få extra inkomster om något år när mina bolån löper ut och...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 051
Senast: Eurydome
·
Anläggning Hej! Skulle behöva tips på hur jag ska bemöta mina inackorderingar.. Hyr ut platser på lösdrift och som inackordering har man åtagande...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
9 917
Senast: ako
·
Hästmänniskan Innan jag tar det stora beslutet att köpa min första egna häst tänkte jag att det vore en god idé att först hyra en häst från ett...
Svar
11
· Visningar
1 397
Hästmänniskan Hej! Jag har en häst inackorderad, och flyttat runt en del, men är så trött på att ställägaren inte håller sig till kontraktet, nu tex...
2
Svar
28
· Visningar
2 419
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 10
  • Hönstråden II