Bukefalos 26 år!

Helinackordering hyra?

M

Moppe

Vad kan man ta i hyra för helinackordering? All skötsel ska ingå, mat och andra utlägg vid sidan av. Vad är skäligt för det jobbet?

P

Pyrusan

Tycker det beror på en hel del vad man kan ta i hyra.
Hur stallet ligger geografiskt?
Finns det upplyst paddock eller ridhus?
Hur stora är boxarna resp hagarna?
Finns det tillgång till spolspilta?

Hur mycket "lyx" finns det alltså? ;)

M

Moppe

Ja här kanske inte är så mycket lyx mer än spolmöjligheter men i det här fallet så bryr sig ägarna till hästarn inte då de inte kommer att vara här. De är på resa och blivit försenade några veckor.

B

**BORTTAGEN**

Förra våren betalade jag 2.500:- för helinackordering, tyckte det var ett överkomligt pris.

Kan tänka mig att du får räkna lite på vad det kostar med kallhyra (500 kanske) och så vad det kostar i foderväg och sen lägga på några hundralappar för jobbet du gör.

/Hippo

Liknande trådar

Anläggning Hej hej. Jag har ett litet stall på 5 boxplatser som är godkända upp till 148 cm. Vi har möjlighet att värma upp sadelkammaren. Inget...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
6 271
Anläggning Jag har varit inne på att bygga lösdrift hemma men har nu fått möjligheten att ta över ett litet stall istället och då kommer jag...
Svar
2
· Visningar
1 069
Ekonomi & Juridik Hur skulle ni ställa er till det? Stallet har fem boxar, det finns ridhus och vinter- respektive sommarhagar. Hyran för stallet är...
Svar
13
· Visningar
1 568
Anläggning Jag sitter och klurar på utformningen av min framtida lösdrift (alltså inte själva ligghallen, utan ”det hela”). Jag har en stor gammal...
2
Svar
39
· Visningar
2 160

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sälja begagnad bil?
  • Vad gör vi? Del CLIV
  • Ny dag, nya möjligheter

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 26