Helinackordering...... Pris?

C

Crazyy

Vad kan man ta betalt för att ställa upp med allt från boxplats till foder och skötsel, även motionering av ett dräktigt sto? Allt ska ingå i priset, aven avmaskning och hovslagare. Har nämligen fått en förfrågan om att stalla upp ett sto här från dräktighetens 3:e månad till avvänjningen av fölet. Ägarna kommen inte att kunna vara med eftersom de fått utlandstjänster, men de vill inte göra sig av med det nybetäckta stoet. Goda råd behövs!!
 
Det är ju så olika beroende på vart man bor, det är ju
främst där som priserna skiljer sig, vad boxhyran går på och vad olika saker kostar att köpa in, hur mycket en hovslagare tar etc.

Men räkna på vad saker som:

Hovslagare
Avmaskning
Foder

Skulle kosta. Räkna även på vad en kallhyra i stall kostar
och lägg till alla extra tjänster, som priset ska inkludera:
El, hagmaterial, mockning, in och utsläpp, fodringar, byte
av täcke, motion, och allmänn skötsel som borstning etc.


Du kan ju även jämföra lite med vad utb. stall i närheten av dig tar. I Örebro vet jag två stall som tar 5000:- + moms/häst och månad för att utbilda och tävla hästar åt folk.

Då får du ju lite hum om vad du kan ta, men du får väl räkna minus en del då eftersom att du ska motionera hästen och inte utb. eller tävla den..
 

Liknande trådar

Avel Jag har ägt ett avelssto innan. Hon var dräktig och fölet såldes i magen. Billigare föl mot att köparen tog sig an sto och fölning...
Svar
4
· Visningar
1 473
Senast: Narcissa
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
6 644
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Har jag lagen på min sida här? Jag sålde ett avelssto som var dräktig och skrev i kontraktet att fölet efter avvänjning vid 6 månader...
Svar
10
· Visningar
2 322
Senast: Billy
·
Avel Läste M. Rundgrens avhandling om avvänjning av föl. Här har vi en som verkligen studerat fölets utveckling:bow: "Berger (1986) fann att...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
10 034
Senast: Fenestra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp