Bukefalos 26 år!

Helklippning?

W

Wobbler

Hur klipper man hästen när man klipper helklippning?

Klipper man även huvud och ben då?

om man vill. En del sparar huvud (inte alla hästar som uppskattare det), en del klipper allt. Samma med benen.
Jag brukar klippa halva huvudet (vid ganacherna, så att "linjen" inte syns så väl när hästen har träns på sig)

Måste bara tillägga..... Det är hemskt fult om man inte klipper fram till kindbenen, men låter hela huvudet vara... Ser ju helt oproportionerligt ut, hästen får ett jättehuvud! :crazy:

Hästen bryr sig ju inte om det, så det är ju inte farligt så, men om hästen är snäll att klippa, så blir det väldigt mkt snyggare om du klipper halva huvudet! :)

Liknande trådar

Hästvård Hej Söker en prisvärd klippmaskin till min häst. Tänker inte låna ut den, utan bara för att klippa en häst några ggr/år. Har tittat på...
Svar
14
· Visningar
1 054
  • Artikel
Hästnyheter En av världens bästa hästar visar kämpaglöd även i rehabsammanhang. Clooney 51 rör sig nu i stort sett ohalt visar ett nytt klipp i...
Svar
0
· Visningar
102
  • Omröstning
Hästmänniskan Hej, min mamma bestämde sig för att avliva sin häst som vi fött upp och haft sen han var föl (2013), men nu kanske 45 minuter efter när...
Svar
9
· Visningar
1 283
  • Artikel
Hästnyheter Bakbenshälta är betydligt svårare att se än frambenshälta. Detta har man tagit fasta på i ett forskningsprojekt. Här kan du se ett...
Svar
0
· Visningar
473

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • En framtida funderingar kring ras

Hästrelaterat

Omröstningar

• Bästa läderbalsamet