helkuperad dobermann

Nominous

Trådstartare
nu har jag snart beslutat mig helt för att skaffa en dobermann. men jag vill ha en helkuperad. tänkte höra med er om ni vet några seriösa uppfödare som säljer helkuperade. det är väl så att man måste importera dem eftersom det är förbjudet i sverige? så allstå är jag intresserad av utländska kennlar.
hoppas någon kan hjälpa mig. det skall alltså vara seriösa uppfödare ooch inget som nån säljer för att tjäna pengar på "enklaste" sätt.
 
Sv: helkuperad dobermann

Är det seriöst och klippa sönder öronen på hundar för utseendet skull ;)

Nu ska jag också vara tyst :D
 
Sv: helkuperad dobermann

Kupering är förbjudet i Sverige eftersom det är djurplågeri. Varför i hela fridens namn vill en djurvän göra något sådant? Skäms! Skäms hundrafalt!
 
Sv: helkuperad dobermann

Skulle tro att det finns en anledning till förbudet :smirk: !
Även jag tänker nu vara tyst!
 
Sv: helkuperad dobermann

Hermelin skrev:
Kupering är förbjudet i Sverige eftersom det är djurplågeri. Varför i hela fridens namn vill en djurvän göra något sådant? Skäms! Skäms hundrafalt!

ja många hundar lider hela livet av o klippa öron o svans :eek:

herregud spela roll , finns hur många hundar som helst utomlands som kuperas o det märks då inte på dom.
Bara vårat sätt o se på det hela.

DOBERMANN SKA VARA KUPERADE SER JU UT SOM NÅN JAKTHUND ANNARS!!!!
 
Sv: helkuperad dobermann

En ren utseendesak alltså?
Varför, VARFÖR duger inte hunden som den naturligt är skapt?????

Hm....kunde inte vara tyst!
 
Sv: helkuperad dobermann

Fattar inte varför man vill ha kuperade djur, då är det ju bättre och skaffa en ras som ser ut på de viset. Det är ju djurplågeri. Ändra på deras utseende bara för att man tycker det är snyggt, det har ju inget behov... Skäms!!! Blir riktigt arg :( . Tänk om vi skulle göra så på dig inte fan vill du de. Svansen använder faktiskt hundarna till att hålla balansen så den är ju där för att de behöver den. Nej tacka vet jag en hund med svans och öron som är som dem ska!!! Inget kan ju vara bättre än det naturliga.
 
Sv: helkuperad dobermann

PIRU skrev:
ja många hundar lider hela livet av o klippa öron o svans :eek:

herregud spela roll , finns hur många hundar som helst utomlands som kuperas o det märks då inte på dom.
Bara vårat sätt o se på det hela.

DOBERMANN SKA VARA KUPERADE SER JU UT SOM NÅN JAKTHUND ANNARS!!!!


Stackare han kanske tror han är det också då en jakthund alltså.... Hehe dåligast ursäkt jag någonsin hört... Är väl inget fel på jakthundar... Nej hunden är ju hunden just för att den är en hund. Bara för den ser ut som en jakt hund behöver den ju inte vad det. Dock har jag aldrig sett en dobermann som liknar en jakthund.
 
Sv: helkuperad dobermann

duger gör den väl!

men om jag skulle köpa Dobermann så vore det en kuperad från Tyskland från nån vettig kennel.
 
Sv: helkuperad dobermann

pernilla_s skrev:
Stackare han kanske tror han är det också då en jakthund alltså.... Hehe dåligast ursäkt jag någonsin hört... Är väl inget fel på jakthundar... Nej hunden är ju hunden just för att den är en hund. Bara för den ser ut som en jakt hund behöver den ju inte vad det. Dock har jag aldrig sett en dobermann som liknar en jakthund.

Ser ju ut som en stövare eller nåt.

nej säger inte att det är fel på Jakthundar

men en Dobermann är enda ren odlade Väktarhunden som finns o den ska inte se ut som nån Jakthund.
 
Sv: helkuperad dobermann

pernilla_s skrev:
Fattar inte varför man vill ha kuperade djur, då är det ju bättre och skaffa en ras som ser ut på de viset. Det är ju djurplågeri. Ändra på deras utseende bara för att man tycker det är snyggt, det har ju inget behov... Skäms!!! Blir riktigt arg :( . Tänk om vi skulle göra så på dig inte fan vill du de. Svansen använder faktiskt hundarna till att hålla balansen så den är ju där för att de behöver den. Nej tacka vet jag en hund med svans och öron som är som dem ska!!! Inget kan ju vara bättre än det naturliga.

aldrig sett nån hund snubbla o fara över hopphinder eller inhopp i skyddet för dom varit kuperade.
 
Sv: helkuperad dobermann

I dina ögon duger den ju inte eftersom du inte kan tänka dig en Dobermann från en svensk kennel som föder upp hundar precis sådana som de är tänkta att vara.
 
Sv: helkuperad dobermann

finns väl mer än svans o öron heltaskig mentalitet i svenska dobermanns så därför väljer jag från Tyskland
 
Sv: helkuperad dobermann

Den vill nog kunna vifta på svansen iaf, även fast den inte direkt ramlar omkull av att springa... :crazy:
 
Sv: helkuperad dobermann

Zenith skrev:
Den vill nog kunna vifta på svansen iaf, även fast den inte direkt ramlar omkull av att springa... :crazy:

kan den väl den har 3 kotor kvar till svans så det störs den inte av
 
Sv: helkuperad dobermann

Kan du inte mer om hundens kroppsspråk för att förstå att ditt uttalande är felaktigt?
 
Sv: helkuperad dobermann

PIRU skrev:
aldrig sett nån hund snubbla o fara över hopphinder eller inhopp i skyddet för dom varit kuperade.

Nej men den hjälper dem att hålla balnsen. KLart dem klarar av vanliga saker ändå, men det är djurplåger i att ta bort svansen och ändra öronen bara för att ägaren inte tycker hunden duger annars. Kanske ska ta bort svansen från min häst också den blir ju så skitig han kan ju ha lössvans när han visar sig ute... Det är ju samma sak egentligen bara det att ja gtycker att man ska inte leka gud... Låt djuren vara ifred... Operera dig själv istället om du tycker det är så kul... Jag älskar djuren för hur dem är inte för hur de ser ut. Och en dobermann ser inte ut som en jakthund... Inte i mitt tycke iallafall.
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 402
Senast: Nixehen
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 569
Senast: kma
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 712
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 272
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp