Helsingborg - Tips!

Halcyon

Trådstartare
Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩, Julshow -"Battle Of The Disco"
Och det är på Sundspärlan.

Så frågor till Helsingborgare eller känner staden. Hur nära är till tågstation? Tar man sig lättast från tåget och Sundspärlan?
Tips på boende gärna ha med, för jag misstänker inte går så jag och min mamma kan ta tåget hela vägen till Skövde på kvällen/natten (tågväg behöver inte tips på, det har jag stenkoll på ;) ) . Boende behöver inte va fancy, bara bra och billigt ska bara va för kunna sova en natt. Men misstänker min mamma röstar för hotell pga hotellfrukost men alla alternativ är välkomna. :D
Nått mer behöver veta?


Yaaaay :banana::banana:
 
Du kan ta buss 3 från stationen till Sundspärlan men få gå en bit. Annars kan ni gå från stationen dit om ni vill, ca 30 min, inte så kul väg förvisso.
Jag hade sovit nära stationen, säkert inte billigt men Marina Plaza, Sea U eller det klassiska Elite Hotel Mollberg (små rum, gammaldags).
 
Inget altnernativ gå så långt när har min mamma med mig 😅, tack ska kika på bussen. :up:


Tack för tips, ska kika in dom. Och ja, missade nog skriva ut det, nära station är nog där vi helt klar vi ha sovstället.
 
Utöver de redan nämnda hotellen finns också Radisson Blu en busshållplats från centralen, på rätt håll i riktning Sundspärlan. Tror de har bra mat fortfarande, de har tyvärr slutat med luncherna som var riktigt bra förr och jag har ätit julbord där ett par gånger som också varit till stor belåtenhet. (men det har även Mollbergs varit!)
 
Kan behöva tips på Taxibolag, och finns nått ställe vid Sundspärlan där Taxi brukar vara?
 
Taxi-Helsigborg.se 042-180 800
Brukar alltid finnas bilar utanför centralstationen av varierande kvalité
Även utanför Sundspärlan brukar de stå när det är speciella tillställningar men många ska därifrån vid samma tid så brukar vara svårt
(fd taxi telefonist)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp