Helsingborgare se hit restaurangtips önskas, fine dining

Islandshästryttare

Trådstartare
Har tittat på lite olika restauranger som är åt fine dining hållet. Kollat på Kol & cocktail, AnJo Wine and dine, Glada änkan och Gastro. Är inte ute efter något prisvärt utan riktigt bra mat som får kosta lite eftersom det är ett speciellt tillfälle vi ska fira. Har du varit på någon av de här restaurangerna och tycker du isåfall någon är bättre än någon annan? Har ju såklart kollat lite på tripadvisor och så men är ute efter personliga erfarenheter då bukefalisterna brukar vara pålitliga i dessa frågor. :)

Om ni har någon ytterligare restaurang att tipsa om som jag har missat som passar in i fine dining så får ni gärna tipsa om det också.
 
Kan bidra med erfarenheter från Kol & cocktail i närtid och Glada änkan som lunchrestaurang (dock säkert mer än sju år sedan). Absolut god mat, notera dock vad som står på deras hemsida om musiknivån: "Musiken är en viktig del av upplevelsen vid ett besök hos oss. Vi har en tydlig musikprofil anpassad efter veckans olika dagar och tider. Generellt spelar vi lite högre musik än genomsnittsrestaurangen där vi på fredagar och lördagar även har DJ på plats från 22.00."

Det kan vara mysigt och inga problem om man är ett litet sällskap. Men har även varit där med ett större sällskap (+ 10 pers) då det skulle hållas tal och sånt och det kolliderade med musiknivån, som de inte ville justera trots att vi bad om det.

Kol&cocktail i Malmö har även serverat ett av de bästa julborden jag ätit, fritt från köttbullar och sill men extremt mycket gott i salladsväg och skaldjur och ostar + kolgrillat då, både fisk och kött.

Glada änkan hade supergod gulaschsoppa och pannkakor till lunch på torsdagar + lika goda spättfileer och kladdkaka på fredagar men som sagt det är många år sedan och ingen erfarenhet från kvällsservering där. Skulle kanske säga att det är lite intimare lokal eller var då i alla fall men Kol &cocktail har nog fler vrår än där jag suttit också.

Gastro har gott rykte bland bekanta som varit där men det är bara "hearsay" från min sida. Sillen och Makrillen också värt att överväga, inte minst sommartid. Barrica mat- och vinbar har jag bara varit på en gång - faktiskt det sista "riktiga" restaurangbesöket pre-pandemin, sådär när det precis börjat snackas corona - men väldigt nöjd med det som serverades då.

Glömde Pålsjö krog och Creo! Också absolut värda att överväga lite beroende på vad man är ute efter.

(suck, nu blev det en liten överdos av tankar på god mat...)
 
Kan bidra med erfarenheter från Kol & cocktail i närtid och Glada änkan som lunchrestaurang (dock säkert mer än sju år sedan). Absolut god mat, notera dock vad som står på deras hemsida om musiknivån: "Musiken är en viktig del av upplevelsen vid ett besök hos oss. Vi har en tydlig musikprofil anpassad efter veckans olika dagar och tider. Generellt spelar vi lite högre musik än genomsnittsrestaurangen där vi på fredagar och lördagar även har DJ på plats från 22.00."

Det kan vara mysigt och inga problem om man är ett litet sällskap. Men har även varit där med ett större sällskap (+ 10 pers) då det skulle hållas tal och sånt och det kolliderade med musiknivån, som de inte ville justera trots att vi bad om det.

Kol&cocktail i Malmö har även serverat ett av de bästa julborden jag ätit, fritt från köttbullar och sill men extremt mycket gott i salladsväg och skaldjur och ostar + kolgrillat då, både fisk och kött.

Glada änkan hade supergod gulaschsoppa och pannkakor till lunch på torsdagar + lika goda spättfileer och kladdkaka på fredagar men som sagt det är många år sedan och ingen erfarenhet från kvällsservering där. Skulle kanske säga att det är lite intimare lokal eller var då i alla fall men Kol &cocktail har nog fler vrår än där jag suttit också.

Gastro har gott rykte bland bekanta som varit där men det är bara "hearsay" från min sida. Sillen och Makrillen också värt att överväga, inte minst sommartid. Barrica mat- och vinbar har jag bara varit på en gång - faktiskt det sista "riktiga" restaurangbesöket pre-pandemin, sådär när det precis börjat snackas corona - men väldigt nöjd med det som serverades då.

Glömde Pålsjö krog och Creo! Också absolut värda att överväga lite beroende på vad man är ute efter.

(suck, nu blev det en liten överdos av tankar på god mat...)


Tack för svar! Då är nog kol och cocktail fel ställe för just detta tillfället. Tack för att du uppmärksammade mig på det med musiken jag hade missat den informationen. Ska kolla in de andra tipsen med och menyerna och så. Detta blir nog inte av förrän i höst men som läget är får man ju ha något att planera och drömma om. :)
 
Tack för tipsen @mysboll och @Hippocampus . En person i sällskapet är inte så förtjust i fisk och skaldjur så därför kollade jag inte in Sillen och Makrillen närmare men såg nu att de även hade någon kötträtt. Ska även kolla på Drottninggatan 35 och Nabo.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
9 953
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp