Helskodda/Knäskodda?

Jag använder helst helskodda!
Man får bäst grepp i sadeln då. Men det beror ju på vad man är van vid.
Nu använder jag ett par helskodda ridbyxor från Börjes som bara kostar 425:- och dom är jättesköna! :bump:
 
klart man kan. har faktikst ett par men dem är inte sköna. ja har bara sagt att det var onödigt, inte att man inte kan ha de. ja måste inget. tycker bara de är skönare meed helskodda
 
Helskodda greppar jättebra i sadeln! Köp sådana tycker jag om du ska köpa nya! :D
 
Mig spelar ingen roll faktiskt! Känner ingen större skillnad, fast jag har mest helskodda, inbillar mig att de ska va lite bättre!
 
har aldrig ägt ett par helskodda..kasnke skulle testa ett par... :smirk:
 
Jag ryser bara jag tar på mig ett par helskodda ridbyxor. De är ju sååå obehagliga! Testade ALLA modellerna på Börjes igår, men alla var lika stela och obehagliga. :cry:
 
Helt klart helskodda, tycker att jag glider runt i sadeln annars. Men jag tror att det är en vanesak. Förr hade jag knäskodda och det gick bra. Köpte dock ett par islandsridbyxor häromdagen, sådana som är skodda från knäet och ända ner. Har velat ha ett par sådana jättelänge, men jag tyckte att jag gled runt i sadeln för mycket så jag bytte dem till ett par vanliga helskodda. Nu ska jag ut och leta efter helskodda islandsridbyxor!
 
Jag har blivit omvänd, förut hade jag bara helskodda men nu kan jag inte ha dem. Jag tycker att jag sitter fast och känner mig dessutom stel....
Vad är egengligen idéen med knäskodda? Fastnar inte knäet???
 
I min syntetsadel med "mocka" sits använder jag helst knäskodda men i lädersadel tycker jag att helskodda är utan tvekan de bästa man kan ha!!! Det finns helskodda ridbyxor som inte är stela och obehagliga att ha på sig...antingen såna med "fusk" skin eller så de märket jag brukar köpa Golden dress. Visst dom är lite dyra men kvaliten på dom är helt underbar. Köpte mitt första par -97 och dom är fortfarande i suveränt skick trots att dom används flitigt.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har 3 par ridbyxor , men är sugen på ett par nya . Tights uteblir hos mig . Men vilket märke är med sköna och bra silikon skodda...
Svar
13
· Visningar
902
Senast: MiniLi
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 189
Senast: Oknytt
·
Utrustning Är det någon som har tips på knäskodda ridtights med bra fickor där man kan förvara mobil, plånbok, nycklar m.m. utan risk att tappa det...
Svar
2
· Visningar
429
Senast: Jeps
·
Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
511
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp