Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle också svara att det beror på smak och vilket material som används i byxorna. Jag har gått över mer och mer till oskodda då jag inte gillar att sitta fast i sadeln (en känsla jag får av helskodda) samt att jag inte förstår vitsen med halvskodda. Men hittar jag helskodda utan silikon så kan de fungera.Hej!
Jag ska köpa nya ridbyxor och undrar vad som är bäst - helskoning eller halvskoning? De ska användas till allt möjligt och funka som hopp, dressyr och uterittsbyxor
Vad tycker ni?
Jag brukar föredra halvskodda till hoppning och helskodda till dressyr, samt uteritt om hästen är av hoppig typ. Mildare skoning funkar också helskodda i hoppning, men med de mer moderna silikonskoningarna tycker jag att de klibbar fast sig i sadeln även när jag vill byta till lätt sits.Hej!
Jag ska köpa nya ridbyxor och undrar vad som är bäst - helskoning eller halvskoning? De ska användas till allt möjligt och funka som hopp, dressyr och uterittsbyxor
Vad tycker ni?
Jag har alltid helskodda men aldrig silikon då det fullständigt förstör min sadel.
Barbacka kan jag rida i mysbyxor, alla gångarter.
Jag vågar inte chansa efter hur sadeln såg ut efter första försöket.Även nya silikon? Den äldre sorten var ju hårda riviga pluppar, men dom nya är supermjuka.
Jag vågar inte chansa efter hur sadeln såg ut efter första försöket.
Vad har du för sadel? Och vad var det för byxor som förstörde den?Jag har alltid helskodda men aldrig silikon då det fullständigt förstör min sadel.
Barbacka kan jag rida i mysbyxor, alla gångarter.
Jag har en Jeremy Rudge dressyrsadel, har haft den i över 20 år nu.Vad har du för sadel? Och vad var det för byxor som förstörde den?
Oh, skavsåren en kunde får av demJag har noll preferenser.
Men minns de gamla helskodda i mocka med fasa![]()
Jag tycker bäst om helskodda. Dock inte med silikon.Hej!
Vad tycker ni?